NY

Nationell yrkesutbildning -ny form av utbildning för vuxna på gymnasial nivå

För att stärka kompetensförsörjningen och möta företagens kompetensbehov har regeringen tagit initiativ till en pilotverksamhet med en ny form av yrkesutbildning för vuxna på gymnasial nivå. Utbildningsformen nationell yrkesutbildning har sin utgångspunkt i den modell...

Kommuner efterlyser statlig finansiering av decentraliserade högskolemiljöer

Flera kommuner vittnar om att decentraliserade högskolemiljöer har ökat utbildningsnivån bland dess invånare. Nu behövs ett nytt statligt finansieringssystem för att nå ut ännu bredare, menar ledarna för samverkansnätverket Nya vägar. Vid ett seminarium den 12/4 i...

Liberalerna vill återreglera skolan:

På tisdagen presenterade Liberalerna en ny inriktning för skolpolitiken som partiet ska gå till val på 2026. Partiet vill göra rent hus med idéerna bakom friskolereformen, kommunaliseringen och målstyrningen. Liberalerna vill återgå till en mer regelstyrd skola så som...

Nytt avtal klart för fackföreningen Sveriges Lärare inom kommuner och regioner – HÖK 24

Nytt avtal är klart från idag 17 april för Sveriges Lärare inom kommuner och regioner - HÖK 24 Sveriges Lärare har tecknat kollektivavtal med arbetsgivarorganisationerna Sveriges kommuner och regioner (SKR) och Sobona. Avtalsperiod – Ett år. 2024-04-01 till och med...

Vårbudgeten medför 2 000 fler platser på yrkesvux

För att motverka arbetslöshet och kompetensbrist föreslår regeringen i vårändringsbudgeten att 130 miljoner kronor tillförs och 20 miljoner kronor omfördelas för att möjliggöra upp till 15 000 sommarjobb för ungdomar och att 167 miljoner kronor tillförs för 2 000 fler...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EDEN Annual Conference 2022

 

Uppdraget för EDEN är att maximera potentialen att utbyta akademisk och yrkeserfarenhet, att främja effektiv navigering på fältet och förbättra kvaliteten och djupet på information som är tillgänglig för de berörda sektorerna.

EDEN Digital Learning Europe (EDEN är överfört från 2022 till EDEN Digital Learning Europe) is delighted to announce that the Annual Conference will be hosted by Tallinn University, Estonia, on 20-22 June 2022 in hybrid mode. We hope to see the majority of the participants face-to-face in Tallinn, but virtual participation will also be an option.

The digital ecosystem of education has experienced both challenges as well as innovation boosts within the last two years in Europe. This situation is a potential for EDEN as the hub of professionals dealing with digital transformation of educational organisations.

EDEN has a long history of supporting educators in online and distance education, providing a forum for discussion, learning, and refinement of best practices in this area. This pandemic has been no exception.

This yearʼs conference is intended as a continuation of the efforts of EDEN to support educators by providing a space to explore the issues and insights that have emerged during the COVID-19 pandemic.

Main Topics of the Conference
  • Digital ecosystem for education: visions, issues, innovative practice, case studies
  • The evolution of online and distance learning (ODL, ODeL, blended, hybrid, hyflex)
  • The transformation of face-to-face teaching, through online, to blended learning
  • Digital transformation in educational organisations: redefining “the new normal”
  • Best practices for transitioning from emergency remote teaching to next-gen online learning
  • Digital competence of educators and learners, digital literacy, digital citizenship
  • Diversity and social inclusion in higher education
  • Ongoing developments in the continued adoption of Artificial Intelligence
  • Methodological advances (microlearning, social-emotional learning, gamification, experiential learning)
  • Health and wellness in online education
  • Digital competences of educators, including digital learning, teaching and assessment
  • Digital STEM and STEAM education
  • Topics related to the EU Digital Education Action Plan (2021-2027).
  • Application of micro-credentials and alternative digital credentials in higher education
  • Reflections on the resilience of the education community during the pandemic – well being of teachers and students in online environment
  • Evolution of online: Has online education finally been accepted as equal to face-to-face education?

Contributions are invited which are addressing by own research, project achievements, case studies, theoretic and conceptual work the conference theme and tracks and the creative use of educational technology.

Submissions – taking into account the conference theme and related to at least one of the conference topics – are welcome in the following formats: full paper, poster, workshop, demonstration, synergy session, training session.

Networking and interactivity, sharing and discussion will be core aspects of the conference, focusing on what you can learn from and with your peers.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This