NY

SVERDs höstkonferens 22 september 2023

SVERDs höstkonferens 22 september 2023 samlade drygt 35 deltgere online och drygt ett femtitl var anmälda till konferensen. Temat var European Year of Skils. Se info o program här Här kan du se presentationerna frpn dagen opch fler kommer under hand Anders Ljungberg;...

Fler elever behöver klara av skolan

– Anders Palm, enhetschef på Skolverket. skriver i ett pressmeddelande (2023.09.28) att: Vi kan konstatera att slutbetygen i årskurs 9 ligger på ungefär samma nivå som i fjol. Det här innebär att av de drygt 120 700 elever som gick ut nian i våras saknade drygt 17 900...

Regeringen vill se ett ökat fokus på kvalitet och excellens inom högre utbildning

Regeringen har beslutat att ge Universitetskanslersämbetet (UKÄ) i uppdrag att ytterligare stärka kvalitet och främja excellens i det nationella kvalitetssäkringssystemet. – För att högre utbildning och forskning i Sverige ska stå sig i den internationella...

Ny generaldirektör för UKÄ

Regeringen har i dag beslutat att anställa Martin Norsell som generaldirektör och chef för Universitetskanslersämbetet (UKÄ). Han påbörjar sin anställning den 1 december 2023. – Jag är mycket glad att Martin Norsell har tackat ja till att bli generaldirektör för UKÄ....

Videos från SVERD Höstkonferens 22/9 om AI och Chat GPT

Här kommer videofilmer om AI och Chat GPT ca 10 min vardera från SVERDs Höstkonferens den 22 sep 2023. Internetstiftelsen Kristina Alexandersson https://sverd.se/temp/sverd20230922_internetstiftelsen.mp4 Mittuniversitetet Jimmy Jaldemark...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

When education moves home: implications for students, academics, administrators, and education leaders

EDEN Webinar idag Måndag 6 April, 2020, 17:00 CET med SVERDs V Ordförande Ebba Ossiannilsson. Läs mer här

When education moves home: implications for students, academics, administrators, and education leaders

With the escalation of Covid-19, educators around the world are encouraged to move to online and distance learning as schools and universities are forced to physically close campuses (buildings). Most governments around the world have temporarily closed educational institutions in order to contain the spread of the COVID -19 pandemic. UNESCO estimates that more than 850 million children and young people – about 80% of the global student population – have had to stay away from schools and universities due to pandemic COVID 19. Nationwide closures are in effect in some 110 countries and local closures in many others. This means more than doubling the number of students prevented from attending educational institutions, and a further increase is expected during this Covid 19 pandemic.

From one day to the next, teachers around the world have found themselves managing virtual classrooms, communicating with their students over social media platforms and learning by doing as they provide education from a distance to over 1.5 billion students affected by school closures due to the Covid-19 pandemic. So when education moves home, what are the implications for students, academics, administrators, and education leaders

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This