NY

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Ökad enhetlighet ska förbättra möjligheterna till validering

Som en del i arbetet för att skapa ett sammanhållet, nationellt och permanent system för validering har regeringen beslutat om en helt ny valideringsförordning. Syftet är att skapa en grund för gemensam förståelse och enhetlighet när det gäller validering inom hela...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Week 9, MOOC Quality project: The Pedagogy of MOOCs by Paul Stacey, creative commons

 

Paul Stacey is a senior project manager with Creative Commons. His project management skills were honed at Hughes Aircraft working on education programs for large scale, international air traffic control systems around the world. Paul’s core expertise is in adult learning, educational technology, and open education. From 2003 to 2012 Paul led Open Educational Resource (OER) and professional development initiatives across all the colleges and universities in British Columbia Canada. Paul’s first hand experiences using Creative Commons’ licenses with faculty, institutions, and government inspired him to join Creative Commons. Paul is an avid outdoor and ping pong enthusiast. Paul has four degrees including a 100% online graduate degree in Adult Learning and Global Change. Connect with Paul by e-mail at pstacey@creativecommons.org.

There is a great deal of energy, enthusiasm, and change happening in today’s education sector. Existing and new education providers are leveraging the Internet, ICT infrastructure, digital content, open licensing, social networking, and interaction to create new forms of education. Open Educational Resources (OER) (including open textbooks), Open Access, and Massive Open Online Courses (MOOCs) have all gained traction as significant drivers of education innovation.

MOOCs in particular are stimulating widespread discussion around the potential to reach and serve hundreds of thousands of learners who would otherwise not have access to education. Like all of you I’ve been tracking MOOC’s with great interest.

While MOOC’s have attracted huge attention, and hype, for supporting massive enrollments and for being free its the pedagogical aspects of MOOC’s that interest me the most.

Läs hela blogginlägget här

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This