NY

SVERD-webbinarium 9/12 kl 09.00 : Kvalitetskriterier i distansutbildning och nätbaserat lärande

SVERD-webbinarium 9/12 : Kvalitetskriterier i distansutbildning och nätbaserat lärande Tipsa via e-postTipsa via TwitterTipsa via LinkedIn Tid: 9 december kl 09:00 till- kl 10:00 Plats: Zoom Arrangör: SVERD Mer information om programmet kommer snart. Pris: Gratis...

SVERD och UHR Webbinarium 29/11 : Ett hållbart ekosystem för implementering av UNESCO:s OER rekommendation

SVERD Webbinarium: Ett hållbart ekosystem för implementering av UNESCO:s OER rekommendation Anmälan är fri och sker via UHR:s webb här: Tid: 29 november 2022 kl 13:15 till- kl 14:30 Plats: Zoom Arrangör: SVERD Kontakt: hpu@uhr.se Pris: Gratis Sista anmälan: 28...

Boliden: Så lyckas du med din digitala transformation

För att verksamheter ska lyckas med sin digitala transformation krävs det att ledningen tar taktpinnen, att man mäter digital mognad och ser över kompetens inhouse, samt att man arbetar med agil projektledning. Det menar Yalda Hosseini, it-chef för Bolidens smältverk....

Den digitala arbetsmiljön – it-avdelningens nya ansvar?

Nästan hälften av alla svenska chefer anser att it-avdelningen, till skillnad från till exempel HR, ansvarar för den digitala arbetsmiljön. Det visar en ny Sifo-undersökning från teknik- och telekombolaget Globalconnect. – I takt med den digitala omställningen har...

Professor Dr. Ebba Ossiannilsson wins award for Open Leadership

Som tidigare meddelats 25 oktober 2022 är Ebba Ossiannilsson V ordförande Svenska Riksorganisationen för Öppen Flexibel Distansutbildning (Sverd) en av vinnarna för Open Education Awards for Excellence år 2022 i kategorin öppet ledarskap Läs intervjun ICDE Gjorde med...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Validering av informellt MOOC-baserat lärande

non formal MOOCs IPTS

I en ny rapport om ”Validering av informellt MOOC-baserat lärande” presenteras resultaten av forskning, som genomfördes från maj 2014 till och med november 2015.Det handlar om nya metoder när det gäller bedömningen av tillgodoräknande och erkännande av Massive open online courses s.k, MOOCs.

Rapporten publiceras efter omfattande forskning om MOOCs i EU: s medlemsstater, Den ger en ögonblicksbild av hur europeiska utbildningsinstitutioner som utvecklar formellt och icke-formellt lärande.

Det blir allt vanligare att utbildningsorganisationer ger diplom och certifikat för MOOCs fortbildning.

Vi analyserar relation mellan certifikat, examinationsformer och referenser.

Markörer som självbedömning jämförs med poäng som ges på plats efter traditionella tentamen.

Fallstudier ger djupare insikter om hur olika metoder kan användas.

Rapporten presenterar en modell som guidar oss framåt hur MOOCs kan valideras och ge diplom och erkännande.

Raporten ger en uppsättning rekommendationer till europeiska utbildningsorganisationer och beslutsfattare om hur man kan  möjliggöra erkännande av öppen inlärnings inom högre utbildning och på arbetsplatsen.

Läs hela rapporten här

 

How to cite: Witthaus, G., Inamorato dos Santos. A., Childs, M., Tannhäuser, A., Conole, G., Nkuyubwatsi, B., Punie, Y. (2016) Validation of Non-formal MOOC-based Learning: An Analysis of Assessment and Recognition Practices in Europe (OpenCred). EUR 27660 EN; doi:10.2791/809371

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This