NY

SVERD-webbinarium: Kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande

Välkommen till ännu ett SVERD-webbinarium i samverkan med UHR där vi kommer att belysa nationella och internationella perspektiv på kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande. Läs mer här Du kan fortfarande anmäla dig! Läs mer här Teman: Missing...

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Digitalisering av utbildning kan påverka samhället enormt positivt

Ed-tech kokar över här i Sverige ”, säger Jannie Jeppesen, grundare av EdTech Sweden.

Potentialen för hur digitalisering av utbildning positivt kan påverka samhället är enorm.

Digitaliserad utbildning kan exempelvis vara mer individualiserad, den kan öka den demokratisera tillgången till kunskap, maximera lärprocessen  och bidra till att hantera den växande kompetensbristen för bättre digital kompetens hos arbetskraften.  Jannie förklarar att ”EdTech ändrar inte principerna för lärande, men det levererar nya vägar för att  samarbeta och kommunicera.”

Ed-tech Sverige lanserar nu den första  kartläggning någonsin av EdTech ekosystemet i samarbete med Silicon Vikings där man vill bygga öppenhet från grunden och få upp digitalisering av utbildningen på dagordningen.

EdTech ger nya insikter och ökad förståelse för vikten av digitala metoder för lärande och demokratiutveckling.

Läs hela artikeln här

Förra

Nästa

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ed-tech in Sweden – a black hole? | Namn på webbplatsen - […] Ed-tech in Sweden – a black hole? […]

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This