NY

SVERD-webbinarium: Kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande

Välkommen till ännu ett SVERD-webbinarium i samverkan med UHR där vi kommer att belysa nationella och internationella perspektiv på kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande. Läs mer här Du kan fortfarande anmäla dig! Läs mer här Teman: Missing...

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Ny rapport om trender och utveckling av läroformer

Nya situationer för undervisning och lärande skapar nya behov av läroformer.

De nya möjligheter som erbjuds inom webbaserat flexibelt lärande kan förbättra kvaliteten på lärande och ge nya erfarenhet till universitetens campusprogram.

Man kan nå ut till nya målgrupper utanför campus och erbjuda fritt tillgängliga kurser nationellt eller internationellt
via internet.

Det kan förbättra institutionens kvalitet, synlighet och rykte.

Detta är en rapport från expertpoolerna i EMPOWER-programmet som inrättats av EADTU för att täcka
de senaste trenderna och utvecklingen när det gäller nya läroformer.

Läs mer här

http://empower.eadtu.eu/images/report/The_Envisioning_Report_for_Empowering_Universities_1st_edition_2017.pdf

 

Förra

Nästa

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ny rapport om trender och utveckling av läroformer | Namn på webbplatsen - […] Ny rapport om trender och utveckling av läroformer […]

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This