NY

Myndighetssamverkan för kompetensförsörjning

Arbetsförmedlingen, Myndigheten för yrkeshögskolan, Skolverket, Svenska ESF-rådet, Tillväxtverket, Universitetskanslersämbetet och Universitets- och högskolerådet har fått i uppdrag via instruktionsförändringar eller i regleringsbrev att samverka i syfte att bidra...

Det europeiska kompetensåret – European year of skills – handlar om vuxnas lärande

Den 9 maj har det europeiska kompetensåret - European year of skills (EYS) lanserats. I ett öppningsmeddelande riktat till publiken upprepade president Ursula von der Leyen att "att investera i utbildning är inte bara det rätta att göra, utan det är det smarta att...

Abonnemangstjänst ska förse äldre med mat och gemenskap

Ensamhet och näringsfattig mat är förödande för åldrande människor. Därför hoppas sjuksköterskan Jamila Boccaccio att hennes koncept, som både förser äldre med trygga smaker och med digitalt umgänge, inom sju år i princip ska kunna ordineras på recept. Hennes idé...

SVERD Webbinarium: E-assessment – Digital examination med internationell utblick

Den 26 maj 2023 genomfördes ett SVERD/UHR webinar med Klaus Dieter Rossade, Open University, UK, tillika reperesentant i EADTU  Special Interest Group (SIG) on Online Assessment (2020 - 2022). Klaus Dieter Rossade gav oss internationell utblick kring både...

Mer om mikromeriter och kompetenspasset

Detta material från projektet Kompetenspasset som drivs av RISE, MYH, AF och Vinnova vänder sig till dig som är intresserad av vad mikromeriter är och kan vara för just din organisation. Materialet vänder sig till dig som är beslutsfattare eller utbildningsanordnare...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Innovating Pedagogy 2022

Ett efterlängtade 10-årsjubileumsrapport för Innovating Pedagogy 2022 är ute!! Läs om edu-influencers, hempedagogik, titta på fester, hybridmodeller, dual learning, microcredentials, autonomi, obehag, walk-and-talk & välbefinnande! Skrivet i samarbete med våra kollegor på UOC

Innehåll

  • Hybrid models
  • Maximising learning flexibility and opportunities
  • Dual learning scenarios
  • Connecting learning in classrooms and industry workplaces
  • Pedagogies of microcredentials
  • Accredited short courses to develop workplace skills
  • Pedagogy of autonomy
  • Building capacity for freedom and independent learning
  • Watch parties
  • Watching videos together, whatever the time or place
  • Influencer-led education
  • Learning from education influencers on social media platforms
  • Pedagogies of the home
  • Understanding the home as a place for cultural learning
  • Pedagogy of discomfort
  • Emotions as powerful tools for learning and for promoting social justice
  • Wellbeing education
  • Promoting wellbeing across all aspects of teaching and learning
  • Walk-and-talk
  • Combining movement and conversation to enhance learning

Denna tionde rapport, framtagen av forskare vid Open Universitys Institute of Educational Technology i samarbete med kollegor från Open University of Catalonia, ser tillbaka på de senaste 10 åren och föreslår ytterligare en uppsättning lovande innovationer som ännu inte har haft ett betydande inflytande på utbildningen. men förtjänar uppmärksamhet.

Ladda ner rapporten: Innovating Pedagogy 2022

Innovating Pedagogy 2022 report

Vi välkomnar din feedback! Hur använder du våra rapporter? Vänligen lägg till dina kommentarer på den här bloggen, eller kommentera på sociala medier med hashtaggen #IP2022report

Rekommenderat citat: Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Maina, M., Ferguson, R., FitzGerald, E., Gaved, M., Guitert, M., Herodotou, C. ., Prieto-Blázquez, J., Rienties, B., Sangrà, A., Sargent, J., Scanlon, E., Whitelock, D. (2022). Innovating Pedagogy 2022: Open University Innovation Report 10. Milton Keynes: The Open University.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This