NY

Anmälan till högskolekonferensen NU2024 i Umeå den 17—19 juni är öppen.

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

SVERD med i programmet för NU 2024 – Livslångt lärande för yrkesverksamma i alla delar av landet

Programmet till högskolepedagogiska konferensen NU2024.se "Högre utbildning i och för förändring" är klart. Det erbjuder ett imponerande utbud med en blandning av muntliga presentationer, rundabordssamtal, workshops och posters är fördelade över konferensens teman:...

Yrkeshögskolan erbjuder 463 olika utbildningar på distans

YH-program Apotekstekniker, Medicinsk vårdadministratör, Certifierad kyl och värmepumpstekniker och andra yrken finns på listan över möjliga distansutbildningar att söka inom Yrkeshögskolan . Se länk:...

Ny rapport: Friskoleelever klarar högskolan sämre

Friskoleelever presterar sämre på högskolan. Det visar en ny rapport från Universitetskanslersämbetet och Skolverket. Detta trots att friskoleeleverna gått ut med ungefär samma gymnasiebetyg som elever från kommunala skolor. Intressant är att rapporten kommit fram...

Granskningen av vuxenutbildningen ska växlas upp

Skolinspektionen ska utveckla sin granskning av den kommunala vuxenutbildningen, enligt ett regeringsuppdrag. Läs mer här om granskningar som Skolinspektionen hittills arbetat med....

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Innovating Pedagogy 2022

Ett efterlängtade 10-årsjubileumsrapport för Innovating Pedagogy 2022 är ute!! Läs om edu-influencers, hempedagogik, titta på fester, hybridmodeller, dual learning, microcredentials, autonomi, obehag, walk-and-talk & välbefinnande! Skrivet i samarbete med våra kollegor på UOC

Innehåll

  • Hybrid models
  • Maximising learning flexibility and opportunities
  • Dual learning scenarios
  • Connecting learning in classrooms and industry workplaces
  • Pedagogies of microcredentials
  • Accredited short courses to develop workplace skills
  • Pedagogy of autonomy
  • Building capacity for freedom and independent learning
  • Watch parties
  • Watching videos together, whatever the time or place
  • Influencer-led education
  • Learning from education influencers on social media platforms
  • Pedagogies of the home
  • Understanding the home as a place for cultural learning
  • Pedagogy of discomfort
  • Emotions as powerful tools for learning and for promoting social justice
  • Wellbeing education
  • Promoting wellbeing across all aspects of teaching and learning
  • Walk-and-talk
  • Combining movement and conversation to enhance learning

Denna tionde rapport, framtagen av forskare vid Open Universitys Institute of Educational Technology i samarbete med kollegor från Open University of Catalonia, ser tillbaka på de senaste 10 åren och föreslår ytterligare en uppsättning lovande innovationer som ännu inte har haft ett betydande inflytande på utbildningen. men förtjänar uppmärksamhet.

Ladda ner rapporten: Innovating Pedagogy 2022

Innovating Pedagogy 2022 report

Vi välkomnar din feedback! Hur använder du våra rapporter? Vänligen lägg till dina kommentarer på den här bloggen, eller kommentera på sociala medier med hashtaggen #IP2022report

Rekommenderat citat: Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Maina, M., Ferguson, R., FitzGerald, E., Gaved, M., Guitert, M., Herodotou, C. ., Prieto-Blázquez, J., Rienties, B., Sangrà, A., Sargent, J., Scanlon, E., Whitelock, D. (2022). Innovating Pedagogy 2022: Open University Innovation Report 10. Milton Keynes: The Open University.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This