NY

Insamling av lärresurser från amerikanska utbildningsdepartementet

Insamling av lärresurser från det amerikanska utbildningsdepartementet görs av nätverket European Edtech Alliance. USA:s utbildningsdepartement och i synnerhet Office of Educational Technology, skapade ett antal resurser som har varit grundläggande för att stödja...

Uppemot varannan student hoppar av högskolan

Utbildningar till flera samhällsviktiga yrken tappar studenter. På högskoleingenjörsutbildningarna är det hälften som inte tar examen, på grundlärarprogrammen 39 procent. På sjuksköterskeutbildningarna försvinner 26 procent under utbildningens gång. – Det kostar för...

Skolpolitiken är ett experiment

Regeringens digitaliseringskritiska skolpolitik hotar inte bara elevernas lärande – den riskerar även att dra undan mattan för de kommunala och fristående huvudmännens arbete med att skydda känslig information och att skapa trygghet i skolan. Det skriver Örjan...

Se video från SVERD Online Vårkonferens Digital transformation och lärande

Medverkande är Prof Italo Masiello. om Digital transformation och lärande  (LNU) Linneuniversitetet https://sverd.se/video/italo_masiello.mp4 Forskare Johan Forsell Om gruppbedömning Linköpings Universitet LIU Webbsida: https://liu.se/medarbetare/johfo36 Forskarna...

Anmälan till SVERD Online Vårkonferens fredag 14 mars är öppen

Välkomna till SVERD Online Vårkonferens fre. 14/3-25 kl 13.00-15.30 – Digital transformation och lärande ZOOM login är https://us02web.zoom.us/j/88948462658  Anmäl dig här:  https://www.sverd.se/sverd-online-varkonferens-14-mars-2025/ Tid /Innehåll Talare 13:00-13:10...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Going online: advice for those moving to online teaching in response to closing classrooms

Läs råd från Dr. Mark Nichols, New Zeeland, ICDE EC. Dr  Mark Nichols modererar även ICDE webinaret som ges under kampanjen #learningtogether

Educational Leadership during the Corona Virus pandemic #learningtogether – 26 March 07.00CET

Dr Mark Nichols, ICDE Executive Committee

The current COVID-19 situation is forcing many classroom or lecture-based educators to rethink the potential of teaching online. Still often considered a second-rate option, online teaching is now the optimal means of continuing education for those in isolation. There is good news, though: digital distance education has a long, rich and successful history. Keeping the approach simple, consistent and responsive is key.

Naturally there is plenty of advice being offered as to how educators should respond. While it’s tempting for individual educators to take technologies and solutions into their own hands, here’s some suggestions for avoiding digital chaos and managing an effective transition to online education. It starts with advice for administrators.

Läs mer här

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This