NY

Skolminister Lotta Edholm kommenterar resultaten i den internationella studien ICCS

Svenska 14-åringar är näst bäst i den internationella studien ICCS som Skolverket presenterade i dag. ICCS mäter kunskaper, attityder och engagemang i medborgar-, demokrati- och samhällsfrågor.– Det är glädjande att svenska åttondeklassare står sig starka när det...

Rekordmånga läser SFI i Skellefteå – ökar med industriboomen

Antalet elever som läser SFI har minskat i landet de senaste åren. Men med de stora industrietableringarna är eleverna i Skellefteå fler än någonsin. – Nu är de stora volymerna akademiker och personer som har studievana, säger rektor Ulf Olofsson. Eleverna om lär sig...

Tre av tio elever i gymnasiet utan examen

Av eleverna som började 2020 tar 79,7 procent av eleverna på de nationella programmen gymnasieexamen inom tre år visar Skolverkets statistik. Det är samma andel som året dessförinnan. Sett till hela gymnasieskolan, inklusive eleverna på introduktionsprogrammen, så når...

Svenskarnas mobilberoende växer – mest bland yngre

Hela 44 procent av svenskar mellan 16-74 år håller sig vakna längre än planerat på grund av sin telefonanvändning. Dessutom sträcker sig 69 procent efter mobilen direkt när de vaknar. Det och mycket mer visar en ny studie från Deloitte. – Överanvändning av smartphones...

Föräldrar och elever utsätter lärare för orimliga krav som inte har med skolans kärnuppdrag att göra

Föräldrar och elever utsätter lärare för orimliga krav som inte har med skolans kärnuppdrag att göra. Det visar en färsk undersökning från Sveriges lärare som DN skriver om. – Det har hänt att familjemedlemmar till en elev krävt att få se prov och underlag för att...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Going online: advice for those moving to online teaching in response to closing classrooms

Läs råd från Dr. Mark Nichols, New Zeeland, ICDE EC. Dr  Mark Nichols modererar även ICDE webinaret som ges under kampanjen #learningtogether

Educational Leadership during the Corona Virus pandemic #learningtogether – 26 March 07.00CET

Dr Mark Nichols, ICDE Executive Committee

The current COVID-19 situation is forcing many classroom or lecture-based educators to rethink the potential of teaching online. Still often considered a second-rate option, online teaching is now the optimal means of continuing education for those in isolation. There is good news, though: digital distance education has a long, rich and successful history. Keeping the approach simple, consistent and responsive is key.

Naturally there is plenty of advice being offered as to how educators should respond. While it’s tempting for individual educators to take technologies and solutions into their own hands, here’s some suggestions for avoiding digital chaos and managing an effective transition to online education. It starts with advice for administrators.

Läs mer här

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This