NY

Hur behöver vuxenutbildning förändras för framtiden?

Electronic Platform for Adult LEarning  (EPALE) ställer frågorna om matchning på arbetsmarknaden och vilket stöd till personlig utveckling som behöver ges inom arbetslivet. Man har valt ut följande tre fokusområden att arbeta med under 2023: 1. Engagera - Vilka...

Forskare: Chefer som inte använder AI kommer ersättas

140 miljarder kronor kan frigöras varje år genom att använda AI-tekniker på nuvarande arbetsuppgifter. Men än så länge är det främst näringslivet som driver frågan. Hur ska dagens och framtidens chefer förstå hur AI fungerar och omsätta det smartast? ”Det här är något...

SVERD Webbinarium: Utmaningar och lösningsförslag vid distansutbildning

Två av nordens mest erfarna lärare presenterar sina utmaningar och lösningsförslag Med stöd av digitala verktyg skapas en arbetsplats för alla. Exempel på hur dessa verktyg även kan bidra till ökat samarbete, effektivitet och utveckling i kollegiet. Videobaserat...

Friskolor höjer oftare än kommunala skolor elever som får underkänt på de nationella proven till godkänt i slutbetyg.

Dagens Nyheter skriver idag att friskolor är i genomsnitt mer generösa i sin betygssättning i förhållande till de nationella proven än kommunala skolor. Men data från Skolverket visar samtidigt att det finns en stor variation i betygssättning mellan olika skolor i...

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen. Läs mer här How can we live with a sense of place and a cultural identity while global interaction and need for collaboration keep growing? How can we...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Champions of Reimagined Assessment

Through my international work and in this case with OE4BW (Open Education 4 a Better World) I was a mentor in 2021 for Eliana Elkhoury, Athabasca University, CA, and her work with alternative assessment. She is now looking for international partners / Champions, see her letter
See if it’s something for you and/or your colleagues
Best Ebba

Champions of Reimagined Assessment
My name is Eliana Elkhoury and I am an assistant professor at Athabasca University and I would like to invite you to be part of the Champions of Reimagined Assessment project. Many faculty members and instructors have moved beyond traditional or standard exams and are using innovative ways to assess students’ learning. Through this project, I am looking to inspire others and humanize assessment by highlighting the different strategies that you use to assess students. Eventually, the hope is to create a larger community of instructors who are interested to learn about and using alternative assessments.
Who: I am looking for higher education instructors from all disciplines to be our champions. If you have used innovative, creative, new, different strategies to assess students in minor or major assessments then you are a champion of reimagines assessment and I would love for you to be involved in this project.
What: This project will involve you in the collaborative creation of digital content for educators interested in reimagining assessment. We will work together to create brief snippets showcasing your assessment innovations that can be shared on social media platforms to introduce instructors to different forms of alternative assessment. These snippets could take different forms such as a video (less than 2 minutes), images, infographics, or any form of digital content that can posted on social media.
Time commitment and deadline: We will work together to find a time that works for you to complete the creation of the digital content. The deadline for content submission is March 15, 2022.
Email: I would like to chat with you if you are interested in this project or if you have any questions, so please feel free to send me an email to eelkhoury@athabascau.ca
Also please do forward this invitation to instructors who you think might be interested.
This project is funded by Athabasca University APDF/SSHRC Knowledge Mobilization Grant. There is a small honorarium for your participation in this project.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This