NY

Rapporten Livslångt lärande för yrkesverksamma akademiker i alla delar av landet är släppt.

Nu är rapporten släppt som handlar om "Livslångt lärande för yrkesverksamma akademiker i alla delar av landet" skriven av utredare Kjell Nyman på uppdrag av SVERD med stöd av Universitets och högskolerådet (UHR). Releasen är genomförd på högskolekonferensen NU2024 i...

Högskolekonferensen NU2024 samlar 450 deltagare till Umeå 17-19 juni

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

Akademi Norr konferens i Lycksele 19 juni om kompetensförsörjning i norra Sverige

Den 19 juni släpper Akdemi Norr detaljerad statistik från en omfattande kompetensrapport som visar vilka yrken som kommer ha störst rekryteringsbehov inom 2-3 år. Man har kartlagt både rekryterings- och kompetensutvecklingsbehoven över ett brett spektrum av yrken i...

Regeringen vill satsa på naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik

Nya åtgärder för att stärka STEM-området Publicerad 05 juni 2024 I slutet av 2024 beräknas regeringen presentera en STEM-strategi ( naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik) som syftar till att Sverige ska få fler personer med gedigna kunskaper inom...

Teknik – bred förståelse och intresse hör ihop

Ny forskning presenteras av Johan Svenningsson forskare vid Linköpings Universitet som visar att bred förståelse och intresse hör ihop inom teknikämnen. Både attityder till teknik, samt metodutveckling för att mäta attityder lyfts i avhandlingen. Det finns ett samband...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Champions of Reimagined Assessment

Through my international work and in this case with OE4BW (Open Education 4 a Better World) I was a mentor in 2021 for Eliana Elkhoury, Athabasca University, CA, and her work with alternative assessment. She is now looking for international partners / Champions, see her letter
See if it’s something for you and/or your colleagues
Best Ebba

Champions of Reimagined Assessment
My name is Eliana Elkhoury and I am an assistant professor at Athabasca University and I would like to invite you to be part of the Champions of Reimagined Assessment project. Many faculty members and instructors have moved beyond traditional or standard exams and are using innovative ways to assess students’ learning. Through this project, I am looking to inspire others and humanize assessment by highlighting the different strategies that you use to assess students. Eventually, the hope is to create a larger community of instructors who are interested to learn about and using alternative assessments.
Who: I am looking for higher education instructors from all disciplines to be our champions. If you have used innovative, creative, new, different strategies to assess students in minor or major assessments then you are a champion of reimagines assessment and I would love for you to be involved in this project.
What: This project will involve you in the collaborative creation of digital content for educators interested in reimagining assessment. We will work together to create brief snippets showcasing your assessment innovations that can be shared on social media platforms to introduce instructors to different forms of alternative assessment. These snippets could take different forms such as a video (less than 2 minutes), images, infographics, or any form of digital content that can posted on social media.
Time commitment and deadline: We will work together to find a time that works for you to complete the creation of the digital content. The deadline for content submission is March 15, 2022.
Email: I would like to chat with you if you are interested in this project or if you have any questions, so please feel free to send me an email to eelkhoury@athabascau.ca
Also please do forward this invitation to instructors who you think might be interested.
This project is funded by Athabasca University APDF/SSHRC Knowledge Mobilization Grant. There is a small honorarium for your participation in this project.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This