NY

EDEN RW11 2020. EDEN Best Research Paper Award 2020

Stort grattis till Irène Charbonneau, Stockholms universitet för att vinna EDEN Best Research Paper Award 2020! # eden20 # rw20 #lisbon # EDENchat Universidade Aberta de Portugal Titeln på hennes forskningspaper är: "Social närvaro och utbildningsteknoluogier i en...

EDEN RW11 2020 FELLOWS 2020

EDEN 2020, EDEN – European Distance and E-learning Network Research Workshop11, 2020 hölls i år online under Universidade Abertas värdskap. Under Welcome Address den  21 oktober som leddes av EDENs President Sandra  Kucina Softic erhöll fem prominenta EDEN medlemmar...

Lägesbild av situationen i gymnasieskolan med anledning av pandemin

Syftet med Skolverkets studie är att ge en snabb lägesbild av hur mycket och på vilket sätt pandemin påverkar gymnasieskolan. Studien behandlar följande områden: distansundervisning och förändringar av lärotider, åtgärder för att minska smitta, särskilt stöd,...

Distansstudier även nästa termin för Malmöstudenter

Malmö universitet fortsätter med digital undervisning under våren 2021. Läs ner här på SDS Universitetet lutar sig mot Folkhälsomyndighetens bedömning att risken för smittspridning kommer att kvarstå under lång tid. Läroverket måste därför hitta en mer långsiktig...

Digitala lärmiljöer – likvärdig utbildning på fjärr och distans

 Innovationsveckan (5-9 oktober 2020)- är en plattform för alla som utvecklar offentlig sektor. Upplägget liknar Almedalsveckan, men aktiviteterna arrangeras av olika aktörer runtom i landet. Årets program bestod av över 170 aktiviteter, varav de flesta var...

NU2020 – reflektioner

NU 2020  arrangerades i år 2020 online och med utgångspunkt från Campus Flemingsberg, söder om Stockholm 7-9 oktober 2020. De arrangerande lärosätena är Karolinska Institutet, Röda Korsets Högskola, Stockholms musikpedagogiska institut, Södertörns högskola och KTH...

SVERD på NU2020

Idag presenteras UNESCO OER Rekommendationen för implementering på NU2020 #nu2020se SVERD har varit med i arbetsgruppen genom V Ordförande Ebba Ossiannilsson som leddes av Josefine Hellroth Larsson från Wikimedia Sverige. Arbetet med översättning och dess resultatet...

NYA VÄGAR 2020 30 september -1 oktober 2020: Summering och reflektioner

Nya Vägar-konferensen 2020 Nya vägar för tillgång till högre utbildning i hela landet hölls digitalt den 30 september – 1 oktober 2020. Läs mer här SVERDs V ordförande Ebba Ossiannilsson, deltog för SVERDs räkning på konferensen. Nya vägar för tillgång till högre...

HyFlex den nya normen

HyFlex lärande definition Hyflex[1]lärande innebär i korthet att studenter och lärare få mycket större flexibilitet i hur interaktioner sker med innehållet. I den här inlärningsmiljön är kursstrukturen utformad med/för både den personliga F2F klassrumssessionen...

MYH Webbinarium 15/10 om studerandestöd vid omställningen till distansundervisning med nya krav på struktur, uppmärksamhet och rutiner.

Omställningen till distansundervisning har skapat nya utmaningar när det gäller studerandestöd. Studerande som tidigare inte har haft svårt att ta till sig undervisningen kan behöva stöd när studiesituationen förändras och ställer nya krav på struktur, uppmärksamhet...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis

A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisisglobal research due to Covid 19. A large international  research study from 31 countries, led by Researcher and Faculty member at Anadolu University Aras Bozkurt. Professor Dr, V ordförande SVERD Ebba Ossiannilsson deltog från Sverige. Läs mer här på Ebba Ossiannilsson blog I4Quality

Studien genomfördes på cirka en månad, cirka 500 e-postmeddelanden, Google Drive-dokument och WhatsApp. Det genomfördes genom nätverkande, samarbete, engagemang och förtroende och i en mycket bra akademisk atmosfär och med en professionell delningskultur. Alla landsrapporter granskades av peer.

Suggested citation:
Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., Lambert, S. R., Al-Freih, M., Pete, J., Olcott, Jr., D. Rodes, V., Aranciaga, I., Bali, M., Alvarez, Jr., A. V., Roberts, J., Pazurek, A., Raffaghelli, J. E., Panagiotou, N., de Coëtlogon, P., Shahadu, S., Brown, M., Asino, T. I. Tumwesige, J., Ramírez Reyes, T., Barrios Ipenza, E., Ossiannilsson, E., Bond, M., Belhamel, K., Irvine, V., Sharma, R. C., Adam, T., Janssen, B., Sklyarova, T., Olcott, N. Ambrosino, A., Lazou, C., Mocquet, B., Mano, M., & Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This