NY

Hur behöver vuxenutbildning förändras för framtiden?

Electronic Platform for Adult LEarning  (EPALE) ställer frågorna om matchning på arbetsmarknaden och vilket stöd till personlig utveckling som behöver ges inom arbetslivet. Man har valt ut följande tre fokusområden att arbeta med under 2023: 1. Engagera - Vilka...

Forskare: Chefer som inte använder AI kommer ersättas

140 miljarder kronor kan frigöras varje år genom att använda AI-tekniker på nuvarande arbetsuppgifter. Men än så länge är det främst näringslivet som driver frågan. Hur ska dagens och framtidens chefer förstå hur AI fungerar och omsätta det smartast? ”Det här är något...

SVERD Webbinarium: Utmaningar och lösningsförslag vid distansutbildning

Två av nordens mest erfarna lärare presenterar sina utmaningar och lösningsförslag Med stöd av digitala verktyg skapas en arbetsplats för alla. Exempel på hur dessa verktyg även kan bidra till ökat samarbete, effektivitet och utveckling i kollegiet. Videobaserat...

Friskolor höjer oftare än kommunala skolor elever som får underkänt på de nationella proven till godkänt i slutbetyg.

Dagens Nyheter skriver idag att friskolor är i genomsnitt mer generösa i sin betygssättning i förhållande till de nationella proven än kommunala skolor. Men data från Skolverket visar samtidigt att det finns en stor variation i betygssättning mellan olika skolor i...

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen. Läs mer här How can we live with a sense of place and a cultural identity while global interaction and need for collaboration keep growing? How can we...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Vad är en bra MOOC kurs?

moocsins Studentpanel: Vad är en bra MOOC kurs ?

Den 9-10 juni 2016 gick andra MOOCs i Scandinavia Conference av stapeln på Chalmers i Göteborg. Ett spännande inslag var paneldebatten ”What makes a great MOOC?”. Studentpanelen delade med sig av sina erfarenheter och reflektioner runt MOOCs. De ansåg bland annat att MOOCs (eller delar av MOOCs) integrerade i campuskurser frigör tid för mer seminarier, vilket främjar ett djupare lärande. Studenterna kunde tänka sig att gå en MOOC för att förbättra sitt CV, men även som ren hobby. De var generellt inte intresserade av att betala för ett kursintyg och ansåg att prov i MOOCs kanske är onödigt, eller bara behövs för de deltagare som faktiskt vill ha ut ett intyg. Det som, ur studenternas perspektiv, avgör kvaliteten på en MOOC, är engagerade och motiverande lärare, samt fokus på applikationer i verkligheten.
Läs mer om konferensen här: http://www.chalmers.se/en/conference/moocs2016/Pages/mis2016.aspx

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This