NY

Högskolekonferensen NU2024 samlar 450 deltagare till Umeå 17-19 juni

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

Akademi Norr konferens i Lycksele 19 juni om kompetensförsörjning i norra Sverige

Den 19 juni släpper Akdemi Norr detaljerad statistik från en omfattande kompetensrapport som visar vilka yrken som kommer ha störst rekryteringsbehov inom 2-3 år. Man har kartlagt både rekryterings- och kompetensutvecklingsbehoven över ett brett spektrum av yrken i...

Regeringen vill satsa på naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik

Nya åtgärder för att stärka STEM-området Publicerad 05 juni 2024 I slutet av 2024 beräknas regeringen presentera en STEM-strategi ( naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap och matematik) som syftar till att Sverige ska få fler personer med gedigna kunskaper inom...

Teknik – bred förståelse och intresse hör ihop

Ny forskning presenteras av Johan Svenningsson forskare vid Linköpings Universitet som visar att bred förståelse och intresse hör ihop inom teknikämnen. Både attityder till teknik, samt metodutveckling för att mäta attityder lyfts i avhandlingen. Det finns ett samband...

Sju av tio lärare som undervisar i grundskolan är behöriga lärare

Lärarbehörigheten i grundskolan ökar något, till 71,5 procent. I gymnasiet ligger lärarbehörigheten nu på 84,2 procent vilket också är en liten ökning mot föregående år skriver fackföreningen Sveriges Lärare som granskat Skolverkets statistik. – Det är positivt att vi...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet

Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet

Tid: 21/5, kl 13.15 -15
Plats: CED, MNO-huset rum O104

MOOCs – Massive Open Online Courses – är ett nytt fenomen i den
internationella universitetsvärlden. Hundratals stora lärosäten erbjuder
kostnadsfria nätbaserade kurser för tiotusentals deltagare världen över via
särskilda MOOC-plattformar som t ex Coursera, edX och FutureLearn. Nu
är det Lunds universitets tur. Inom ramen för ett nystartat treårigt projekt
kommer under 2014 tre kurser att produceras och erbjudas som MOOCs
på plattformen Coursera:

Greening the Economy: Lessons and experience from Scandinavia (IIIEE)
Introduction to European Business Law (Juridiska fakulteten)
Global Perspectives on Sexual and Reproductive Health and Rights
(Medicinska fakulteten)

Kom och lär dig mer om vad en MOOC är, vad projektet innebär och hur
arbetet med att designa och producera en MOOC går till. I panelen kommer
att finnas projektledare, kursansvariga lärare, bibliotekarier och andra
representanter från projektgruppen. Det kommer att finnas möjlighet att
ställa frågor och diskutera möjligheter och begränsningar med MOOCs.
Seminariet kan också följas online med möjlighet att ställa frågor via chat i
Adobe Connect Pro.
Anmäl dig här (om du vill delta online anger du det så får du en länk per
email):
http://bit.ly/SgLRz8

För frågor om projektet eller seminariet, kontakta projektledare Marita
Ljungqvist: marita.ljungqvist@ostas.lu.se

Varmt välkomna!

Förra

Nästa

Trackbacks/Pingbacks

  1. Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet | Namn på webbplatsen - […] Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet […]

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This