NY

Forskare: Chefer som inte använder AI kommer ersättas

140 miljarder kronor kan frigöras varje år genom att använda AI-tekniker på nuvarande arbetsuppgifter. Men än så länge är det främst näringslivet som driver frågan. Hur ska dagens och framtidens chefer förstå hur AI fungerar och omsätta det smartast? ”Det här är något...

SVERD Webbinarium: Utmaningar och lösningsförslag vid distansutbildning

Två av nordens mest erfarna lärare presenterar sina utmaningar och lösningsförslag Med stöd av digitala verktyg skapas en arbetsplats för alla. Exempel på hur dessa verktyg även kan bidra till ökat samarbete, effektivitet och utveckling i kollegiet. Videobaserat...

Friskolor höjer oftare än kommunala skolor elever som får underkänt på de nationella proven till godkänt i slutbetyg.

Dagens Nyheter skriver idag att friskolor är i genomsnitt mer generösa i sin betygssättning i förhållande till de nationella proven än kommunala skolor. Men data från Skolverket visar samtidigt att det finns en stor variation i betygssättning mellan olika skolor i...

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen. Läs mer här How can we live with a sense of place and a cultural identity while global interaction and need for collaboration keep growing? How can we...

Speculative Futures on ChatGPT and Generative Artificial Intelligence (AI): A Collective Reflection from the Educational Landscape

Sedan november 2022 har det varit mycket tal om och spekulationer om CHAT GPT och nu senast i dagarna ockps om GPT4. GPT4 kan GPT-4: can solve difficult problems with greater accuracy, thanks to its broader general knowledge and problem solving abilities. Flera inlägg...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet

Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet

Tid: 21/5, kl 13.15 -15
Plats: CED, MNO-huset rum O104

MOOCs – Massive Open Online Courses – är ett nytt fenomen i den
internationella universitetsvärlden. Hundratals stora lärosäten erbjuder
kostnadsfria nätbaserade kurser för tiotusentals deltagare världen över via
särskilda MOOC-plattformar som t ex Coursera, edX och FutureLearn. Nu
är det Lunds universitets tur. Inom ramen för ett nystartat treårigt projekt
kommer under 2014 tre kurser att produceras och erbjudas som MOOCs
på plattformen Coursera:

Greening the Economy: Lessons and experience from Scandinavia (IIIEE)
Introduction to European Business Law (Juridiska fakulteten)
Global Perspectives on Sexual and Reproductive Health and Rights
(Medicinska fakulteten)

Kom och lär dig mer om vad en MOOC är, vad projektet innebär och hur
arbetet med att designa och producera en MOOC går till. I panelen kommer
att finnas projektledare, kursansvariga lärare, bibliotekarier och andra
representanter från projektgruppen. Det kommer att finnas möjlighet att
ställa frågor och diskutera möjligheter och begränsningar med MOOCs.
Seminariet kan också följas online med möjlighet att ställa frågor via chat i
Adobe Connect Pro.
Anmäl dig här (om du vill delta online anger du det så får du en länk per
email):
http://bit.ly/SgLRz8

För frågor om projektet eller seminariet, kontakta projektledare Marita
Ljungqvist: marita.ljungqvist@ostas.lu.se

Varmt välkomna!

Förra

Nästa

Trackbacks/Pingbacks

  1. Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet | Namn på webbplatsen - […] Webinar 21 maj om MOOC-projektet vid Lunds universitet […]

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This