NY

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Ökad enhetlighet ska förbättra möjligheterna till validering

Som en del i arbetet för att skapa ett sammanhållet, nationellt och permanent system för validering har regeringen beslutat om en helt ny valideringsförordning. Syftet är att skapa en grund för gemensam förståelse och enhetlighet när det gäller validering inom hela...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Varför finns du i sociala medier?

Att använda sociala medier är i dag en självklarhet för många – både privatpersoner och företag. För många är det dock oklart varför, i vilka medier och med vilka mål. Att kommunicera och marknadsföra sig i sociala medier kräver både strategi och engagerande innehåll.

I Content Marketing Associations nya rapport ”The Role Of Social In Content Marketing” skriver Irja Howie från EnVeritas Group om vikten av att ha en strategi för hur man använder content marketing och sociala medier. ”Det finns bara en sak som är värre än att inte finnas på sociala medier, och det är att vara inaktiv på sociala medier”, skriver hon. För företag är det en sanning som kan vara kostsam att tumma på. Slutsatsen är att sociala medier kräver content marketing och en tydlig strategi. Läs hela artikeln i SPOON här

Som vanligt är det Elefantbarnets fem frågor man bör ställa sig:

  1. Vem är min målgrupp?
  2. Vad är mina mål?
  3. Vad och när vill jag kommunicera?
  4. Vilka resurser har jag?
  5. Hur ska jg utvärdera, följa upp och anlaysera?

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This