NY

Mer om mikromeriter och kompetenspasset

Detta material från projektet Kompetenspasset som drivs av RISE, MYH, AF och Vinnova vänder sig till dig som är intresserad av vad mikromeriter är och kan vara för just din organisation. Materialet vänder sig till dig som är beslutsfattare eller utbildningsanordnare...

Ny temahelhet på Lärorikt ­– socioemotionella färdigheter

”Läraren kan hjälpa sina elever att utvecklas i känsloreglering genom att samtala mycket om känslor i klassrummet. Eleverna behöver lära sig att identifiera sina känslor och namnge dem”, säger forskaren Katariina Salmela-Aro i en av de artiklar som vi i dag publicerar...

En nystart för Digitaliseringsrådet

Regeringen har idag beslutat att Digitaliseringsrådet ska fortsätta sitt arbete i syfte att främja genomförandet av den allmänna digitaliseringspolitiken och digitaliseringen av den offentliga förvaltningen. Rådets arbete förlängs till och med den 31 december 2026....

SFS rapport om Tillgången till särskilt pedagogiskt stöd på 43 lärosäten

SFS släppte sin nya rapport om deras kartläggning om Tillgången till särskilt pedagogiskt stöd på 43 lärosäten 23 maj 2023 och hade ett soffsamtal om rapporten via Facebook Soffsamtal: Särskilt pedagogiskt stöd SFS satte sig ner i soffan för ett djupgående samtal om...

2023 EDUCAUSE Horizon Report | Teaching and Learning Edition

EDUCAUSE Horizon Report | Teaching and Learning Edition 2023  profilerar nyckeltrender och framväxande teknologier och praxis som formar framtiden för undervisning och lärande, och föreställer sig ett antal scenarier och konsekvenser för den framtiden. Den är baserad...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Varför finns du i sociala medier?

Att använda sociala medier är i dag en självklarhet för många – både privatpersoner och företag. För många är det dock oklart varför, i vilka medier och med vilka mål. Att kommunicera och marknadsföra sig i sociala medier kräver både strategi och engagerande innehåll.

I Content Marketing Associations nya rapport ”The Role Of Social In Content Marketing” skriver Irja Howie från EnVeritas Group om vikten av att ha en strategi för hur man använder content marketing och sociala medier. ”Det finns bara en sak som är värre än att inte finnas på sociala medier, och det är att vara inaktiv på sociala medier”, skriver hon. För företag är det en sanning som kan vara kostsam att tumma på. Slutsatsen är att sociala medier kräver content marketing och en tydlig strategi. Läs hela artikeln i SPOON här

Som vanligt är det Elefantbarnets fem frågor man bör ställa sig:

  1. Vem är min målgrupp?
  2. Vad är mina mål?
  3. Vad och när vill jag kommunicera?
  4. Vilka resurser har jag?
  5. Hur ska jg utvärdera, följa upp och anlaysera?

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This