NY

Lärosätena med flest avhandlingar

Mellan 2020 och 2023 doktorerade totalt 159 personer inom innovations- och entreprenörskapsforskningen. De tre lärosäten som har spikat flest avhandlingar är Lunds universitet (19 st), Högskolan i Jönköping (16 st) och Linköpings universitet (13 st). Hela listan finns...

Utredningen om mer obligatorisk undervisningstid för elever som behöver det är klar

Skolminister Lotta Edholm tog i december emot Utredningen om mer obligatorisk undervisningstid för elever som behöver det. I samband med överlämningen hölls en pressträff tillsammans med den särskilde utredaren Pontus Bäckström. Bakgrund till behovet av mer...

Ny rapport om distansarbetets fram- och baksidor

Riksrevisionens övergripande bedömning i en ny rapport är att de anställdas möjlighet att arbeta på distans inte haft någon påtaglig påverkan på om myndigheternas verksamhet bedrivs effektivt. Granskningen visar att distansarbetet inte påverkar de flesta myndigheters...

NLL ska främja livslångt lärande i Norden

Från och med nyår blir NVL NLL, men nätverksorganisationen behåller sitt viktiga uppdrag. Namnbytet signalerar fortsatt arbete med nätverksskapande och tvärsektoriellt samarbete inom livslångt lärande i hela Norden – med ett förstärkt fokus på hållbar omställning....

Riksrevisionen granskar skolans vetenskapliga grund

Skolans vetenskapliga grund Riksrevisionen genomför just nu en granskning av arbetet med att säkerställa att utbildningen i den svenska skolan vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Resultatet av granskningen kommer att presenteras i en rapport med...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Rapport om trender inom området e-learning

Det har kommit en ny rapport från eLearn Center vid Universitat Oberta de Catalunya i Barcelona som riktar sig främst till forskargrupper och organisationer intresserad av e-learningforskning. Rapportens mål är att ge information om var forskningsinsatserna inom e-learning fokuseras, samt identifiera viktiga ämnesområden och belysa trender inom området.

Den innehåller också en analys av huvudämnen och fokus i artiklar om e-lärande som publicerades 2017 och gjort stort avtryck.
Avsikten är att ge en översikt över var de mest lovande forskningslinjer är på väg.
E-Learn Centers mål är att stödja tillämpad forskning inom e-learning, med hjälp av data som erhållits
från institutionens användare, områden och processer, så att det gynnar innovation och
förbättrar kvaliteten på undervisningen. ELearn Center arbetar inom en rad olika områden för att erbjuda
studenter bästa möjliga lärande och att stödja akademisk personal för att uppnå hög kvalitet i kursverksamheterna.

Läs mer här.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This