NY

Anmälan till högskolekonferensen NU2024 i Umeå den 17—19 juni är öppen.

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

SVERD med i programmet för NU 2024 – Livslångt lärande för yrkesverksamma i alla delar av landet

Programmet till högskolepedagogiska konferensen NU2024.se "Högre utbildning i och för förändring" är klart. Det erbjuder ett imponerande utbud med en blandning av muntliga presentationer, rundabordssamtal, workshops och posters är fördelade över konferensens teman:...

Yrkeshögskolan erbjuder 463 olika utbildningar på distans

YH-program Apotekstekniker, Medicinsk vårdadministratör, Certifierad kyl och värmepumpstekniker och andra yrken finns på listan över möjliga distansutbildningar att söka inom Yrkeshögskolan . Se länk:...

Ny rapport: Friskoleelever klarar högskolan sämre

Friskoleelever presterar sämre på högskolan. Det visar en ny rapport från Universitetskanslersämbetet och Skolverket. Detta trots att friskoleeleverna gått ut med ungefär samma gymnasiebetyg som elever från kommunala skolor. Intressant är att rapporten kommit fram...

Granskningen av vuxenutbildningen ska växlas upp

Skolinspektionen ska utveckla sin granskning av den kommunala vuxenutbildningen, enligt ett regeringsuppdrag. Läs mer här om granskningar som Skolinspektionen hittills arbetat med....

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Rapport om trender inom området e-learning

Det har kommit en ny rapport från eLearn Center vid Universitat Oberta de Catalunya i Barcelona som riktar sig främst till forskargrupper och organisationer intresserad av e-learningforskning. Rapportens mål är att ge information om var forskningsinsatserna inom e-learning fokuseras, samt identifiera viktiga ämnesområden och belysa trender inom området.

Den innehåller också en analys av huvudämnen och fokus i artiklar om e-lärande som publicerades 2017 och gjort stort avtryck.
Avsikten är att ge en översikt över var de mest lovande forskningslinjer är på väg.
E-Learn Centers mål är att stödja tillämpad forskning inom e-learning, med hjälp av data som erhållits
från institutionens användare, områden och processer, så att det gynnar innovation och
förbättrar kvaliteten på undervisningen. ELearn Center arbetar inom en rad olika områden för att erbjuda
studenter bästa möjliga lärande och att stödja akademisk personal för att uppnå hög kvalitet i kursverksamheterna.

Läs mer här.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This