NY

FN:s CDO: Detta krävs för att lyckas med digital transformation

Robert Opp, CDO på UNDP, driver FN:s utvecklingsprogram som syftar till att accelerera digital transformation i utvecklingsländer. För Voister berättar han vad som krävs i samspelet mellan stat och näringsliv, hur olika länder kan hjälpa varandra att bli mer effektiva...

Lärare på högstadiet och gymnasiet är mycket oroade av elevernas bristande läsförståelse

Nio av tio svensklärare på högstadiet och gymnasiet är mycket oroade av elevernas bristande läsförståelse. Det visar en undersökning som Utbildningsradion låtit Demoskop göra. Utbildningsradion, UR, och Demoskop lät göra undersökningen bland 500 svensklärare i samband...

Historiskt kunskapstapp i senaste PISA

Svenska elevers kunskaper har kraftigt försämrats i matematik och läsförståelse. Dessutom syns en ökad skillnad i resultat mellan grupper av elever med olika socioekonomisk bakgrund, det visar den internationella studien PISA som mäter 15-åringars kunskaper....

Grön omställning och digitalisering i fokus när MYH gör sig redo för ny expansion

Yrkeshögskolan står inför en ny expansion. Tack vare den aviserade satsningen på utbildningsformen gör myndigheten sig nu redo att bevilja fler YH-utbildningar. Enligt Jenny Sörby, tf chef på enheten för analys och ansökan, kommer myndigheten bevilja ansökningar...

NY GD på UKÄ: Martin Norsell

Martin Norsell, ny generaldirektör på UKÄ från 1 december 2023 "Universitetskanslersämbetet har en extremt viktig roll. Själva affärsidén med det akademiska systemet – det är att hålla kvaliteten och vara trovärdiga. Alla ska kunna lita på det akademiska systemet."...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

3. Nya verktyg från EU projekt för att förutsäga läranderesultat

crit200
Tre olika kategorier av verktyg för att förutsäga den studerandes framgång i sitt lärande presenteras av

EU projektet Criton.

Nedanstående summativa artikel presenterar tre olika lösnings strategier / verktyg för att bättre förutsäga inlärning
utfall / resultat i lärandet.

1. Analys av kompetens beroenden
2. Analys av status av nyckelkompetenser
3. Analys av tidigare inlärningsbeteende

Var och en av de tre kategorierna lösning som beskrivs ovan kommer förmodligen att ha olika grad av användbarhet
för olika typer av lärande, nivåer och lärandesammanhang.

Vid byggandet av webbtjänster för inlärning är det designerns ansvar och skyldighet att välja den typ av webbverktyg som optimalt eller bäst ger giltiga och tillförlitliga prognoser och kvalitetssäkring för de tillhandahållna inlärningstjänsterna .

Se artiklar på engelska nedan.

1 Three categories of predictability solutions
– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46815

 

2 Inclusion of social media in online services

– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46790

 

3 Introductory training for using Criton tool

– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46791

 

4 Networking development on predictability

– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46816

Om Criton projektet

Det viktigaste resultatet av Critonprojektet kommer att vara en webbaserad plattform som kommer att spela in elevernas framsteg och ge verktyg för att analysera sina resultat och uppskatta chanserna att slutligen nå de planerade studieresultaten.
Plattformen med bedömningsverktyg kommer att riktas till elever, lärare och utbildningsorganisationer på olika nivåer (gymnasieutbildning, högre utbildning, yrkesutbildning, livslångt lärande).

Det kommer också att omfatta sociala nätverksverktyg och verktyg för att bedöma framtida utbildningsbehov.

Kontakt http://criton.euproject.org/

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This