NY

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Ökad enhetlighet ska förbättra möjligheterna till validering

Som en del i arbetet för att skapa ett sammanhållet, nationellt och permanent system för validering har regeringen beslutat om en helt ny valideringsförordning. Syftet är att skapa en grund för gemensam förståelse och enhetlighet när det gäller validering inom hela...

SVERD-webbinarium 9/12 kl 09.00 : Kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande

SVERD-webbinarium 9/12 : Kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande Tipsa via e-postTipsa via TwitterTipsa via LinkedIn Tid: 9 december kl 09:00 till- kl 10:00 Plats: Zoom Arrangör: SVERD Mer information om programmet kommer snart. Pris: Gratis...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Nordic Learning Analytics Summer Institute 2020, Stockholm

KTH Royal Institute of Technology, Stockholm, 20-21 August 2020. Läs mer här

Photo: Henrik Trygg

LASI-Nordic draws together the Nordic Learning Analytics community to learn from experts, to share research and experience, and to investigate if there is a Nordic approach to learning analytics. Over the course of three days, there will be keynote talks, hands-on workshops, tutorials, panels, and a firehose & poster/demo session in which to participate. First and foremost, however, LASI-Nordic 2020 will be a chance for participants to share, discuss, and shape, how the Nordic countries use/want to use Learning Analytics to improve learning and teaching. Furthermore, the aim is to facilitate collaboration and sharing of knowledge on Learning Analytics within the Nordic community and to determine if there is interest in developing a Nordic Special Interest Group (SIG) on Learning Analytics. The event is run in cooperation with Society for Learning Analytics Research (SoLAR).

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This