Lågaffektivt bemötande, ”stormentorer”och specialpedagogens fem bästa tips om hur man minskar behovet av extra anpassningar.
Här är artiklarna som Skolvärldens läsare varit mest intresserade av under 2019. Läs mer här.
av admin | dec 27, 2019 | Okategoriserad | 0 Kommentarer
Lågaffektivt bemötande, ”stormentorer”och specialpedagogens fem bästa tips om hur man minskar behovet av extra anpassningar.
Här är artiklarna som Skolvärldens läsare varit mest intresserade av under 2019. Läs mer här.
SVERD bildades 1984 av innovatörer som såg behovet av ett återkommande utbyte mellan aktörer inom distansutbildning i Sverige. SVERD verkar för att alla människor ska ha möjlighet att nå information och kunskap via olika fysiska och virtuella vägar.
© 2023 Svenska riksorganisationen för distansutbildning
feb 8, 2023
Generalkonferensen för FN:s organisation för utbildning, vetenskap och kultur (UNESCO), som sammanträder i Paris den 12–27 november 2019, vid dess 40:e session. Läs mer här Medlemsländerna har just nu svarat efter fyra års implementeringsarbeten. Se Sveriges svar här...
feb 8, 2023
Igår den 7 februari 2023 presenterade OECD Direktör Andreas Schleicher rapport om Mångfald, jämlikhet och inkludering i utbildning: vad är det och varför spelar det någon roll? https://www.oecd.org/coronavirus/en/education-equity Se inspelningen här Demografiska...