NY

Här är årets spaningar från Voister CIO Analytics 2025

Säkerhet står fortsatt i fokus samtidigt som it-beslutsfattare mer än tidigare behöver ha ett helikopterseende: Nya regelverk ska efterlevas, verksamheter ska vara robusta trots snabba svängningar i omvärlden och nästa kliv måste tas i den digitala transformationen...

Utbildning för framtiden – ESF projekt i norr

Norra Sveriges största sajt för utbildningsmöjligheter Utbildning för framtiden är en webbplats som finns för dig som vill upptäcka och jämföra utbildningar som rustar dig för morgondagens arbetsmarknad. Här samlar man artiklar och information från universitet,...

Kvalitet i distansutbildningen föredrag på VIS konferensen i Stockholm 19/5

Stefan Hrastinski professor Division of Digital Learning  KTH berättade om kvalitet i distansutbildningen på VIS konferensen i Stockholm den 19/5 som samlade över 500 deltagare på Clarion Sign Conference. Han tog upp att bra distansutbildning behöver beakta följande...

Den nya kompetenspolitiken diskuterades på utbildningsföretagens branschdag

Det behövs en ny sammanhållen kompetenspolitik för att lösa näringslivets problem med att kunna rekrytera personal. Nu presenteras en ny rapport med förslag till en nationell kompetensstrategi för Sverige. Bakgrunden är den kompetenskris som Sverige befinner sig i,...

Har covid-19 inlett en ny gryning för distansundervisning?

ETF:s uppdrag är att vara en global katalysator för förändring och innovation inom system för livslångt lärande. Uppskattningsvis 1,5 miljarder studenter i 160 länder världen över har tvingats studera hemma under coronaviruspandemin. Som ett resultat har deltagandet i...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Innovating Pedagogy 2022

Ett efterlängtade 10-årsjubileumsrapport för Innovating Pedagogy 2022 är ute!! Läs om edu-influencers, hempedagogik, titta på fester, hybridmodeller, dual learning, microcredentials, autonomi, obehag, walk-and-talk & välbefinnande! Skrivet i samarbete med våra kollegor på UOC

Innehåll

  • Hybrid models
  • Maximising learning flexibility and opportunities
  • Dual learning scenarios
  • Connecting learning in classrooms and industry workplaces
  • Pedagogies of microcredentials
  • Accredited short courses to develop workplace skills
  • Pedagogy of autonomy
  • Building capacity for freedom and independent learning
  • Watch parties
  • Watching videos together, whatever the time or place
  • Influencer-led education
  • Learning from education influencers on social media platforms
  • Pedagogies of the home
  • Understanding the home as a place for cultural learning
  • Pedagogy of discomfort
  • Emotions as powerful tools for learning and for promoting social justice
  • Wellbeing education
  • Promoting wellbeing across all aspects of teaching and learning
  • Walk-and-talk
  • Combining movement and conversation to enhance learning

Denna tionde rapport, framtagen av forskare vid Open Universitys Institute of Educational Technology i samarbete med kollegor från Open University of Catalonia, ser tillbaka på de senaste 10 åren och föreslår ytterligare en uppsättning lovande innovationer som ännu inte har haft ett betydande inflytande på utbildningen. men förtjänar uppmärksamhet.

Ladda ner rapporten: Innovating Pedagogy 2022

Innovating Pedagogy 2022 report

Vi välkomnar din feedback! Hur använder du våra rapporter? Vänligen lägg till dina kommentarer på den här bloggen, eller kommentera på sociala medier med hashtaggen #IP2022report

Rekommenderat citat: Kukulska-Hulme, A., Bossu, C., Charitonos, K., Coughlan, T., Maina, M., Ferguson, R., FitzGerald, E., Gaved, M., Guitert, M., Herodotou, C. ., Prieto-Blázquez, J., Rienties, B., Sangrà, A., Sargent, J., Scanlon, E., Whitelock, D. (2022). Innovating Pedagogy 2022: Open University Innovation Report 10. Milton Keynes: The Open University.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This