NY

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Ökad enhetlighet ska förbättra möjligheterna till validering

Som en del i arbetet för att skapa ett sammanhållet, nationellt och permanent system för validering har regeringen beslutat om en helt ny valideringsförordning. Syftet är att skapa en grund för gemensam förståelse och enhetlighet när det gäller validering inom hela...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

ICDE WCOL21 NATAL, BRAZIL 18-21 oktober 2021

ICDE WCOL21 läs mer här

se också tidigare inlägg på SVERD.se där du kan få mer info och se promotion filmen  på svenska

THEME

ICDE’s Countdown to 2030: Reiterating Commitments and Redefining Routes

SUBTHEMES

1. Learning Changes: Flexibility, Accessibility, Scalability, Quality Assurance for Changing Times.

2. Learning Futures: (R)Evolutions for Open and Online Education and the Next Generation Learning Ecosystems.

3. Learning for Healthy Lives and the Well-being at All Ages: The Role of Open and Online Learning.

4. Learning Impact: Research, Innovation, Ethics, Transparency and Benchmarking in Online Education.

5. Learning Connections: Cutting-edge Approaches to Lifelong Learning.

6. Learning Recognition: Open Pathways and New Credentials for Changing Times.

7. Learning Metrics and Data Analytics: Experiences That Count.

8. Learning Leadership: Authentic, Employability, Social on Open and Online Learning.

9. Learning Openness: Access, Source, Data, Science and Educational Resources.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This