NY

Så ska skolmyndigheterna återfå lärarnas förtroende

Riksrevisionen riktar tung kritik mot Skolverket, Skolinspektionen, Skolforskningsinstitutet och SPSM, i sin nya rapport. Det handlar om att deras material som vänder sig till lärare brister i vetenskaplig förankring. För Skolverkets del handlar det bland annat om att...

Förbättra möjligheterna till livslångt lärande

Snabba förändringar kräver kloka beslut. Genom utbildning, forskning och livslångt lärande kan vi skapa ett samhälle som är både hållbart och rättssäkert. Det skriver Sofia Rydgren Stale, nyvald ordförande, Saco. Vi befinner oss i ett läge där världen förändras...

Stäng inte ute skolan från AI-strategi

AI används redan av skolelever så stäng inte ute skolan från AI-strategi. I en debattartikel i Svenska Dagbladet skriver flera debattörer att tre av fyra elever på högstadiet och gymnasiet använder redan artificiell intelligens (AI). Trots detta väljer regeringen att...

Digitala nationella prov ställs in

Nationella prov i engelska, svenska och svenska som andraspråk ställs nu in och kommer att genomföras med ersättningsprov, istället för i den digitala provplattformen, meddelar Skolverket. I september 2025 meddelade Skolverket att plattformen nu var igång.  Tanken med...

Distansläkare en del av lösningen framåt

Region Örebro och Region Gävleborg har diskuterat distansarbete för läkare.Diskussionen har i båda fallen kommit att kretsa mer kring misstankar, kontrollbrist och eventuella oegentligheter – snarare än vårdkvalitet, patientsäkerhet och hur vården kan dra nytta av nya...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

How to start teaching online 30 March 2020

The current pandemic has accelerated a change from what was already beginning to happen anyway, that of the transition from traditional classroom education to its online equivalent. Given this sudden change, the teachers, instructors and faculty are having to adopt new technology and techniques. In this talk some guidelines are covered to help make decisions about online teaching and helping students in the digital age. Läs mer här

We kindly inform you the due to to the huge interest in today’s EDEN webinar #onlinetogether #covid19 ’How to start teaching online’ with Tony Bates and Antonella Poce – more than 800 registrations so far! – we have made a technical modification in the process of joining. The webinar will be accessible at the following link: https://lnu-se.zoom.us/j/964288275 .

You can find more detailed joining instructions on EDEN website.

In case the virtual room is overwhelmed and you do not get in, you can follow the webinar in streaming on EDEN’s Youtube channel here.

The recording of the webinar will be sent to everyone who registered.

You will meet

Tony Bates
Research Associate, Contact North | Contact Nord, Canada
https://www.tonybates.ca/tag/contact-north/

Tony Bates is the author of eleven books in the field of online learning and distance education. He has provided consulting services specializing in training in the planning and management of online learning and distance education, working with over 40 organizations in 25 countries. Tony is a Research Associate with Contact North | Contact Nord, Ontario’s Distance Education & Training Network.

Antonella Poce
Associate Professor, Università degli Studi Roma Tre, Roma, Italy

Antonella Poce is Associate Professor in Experimental Pedagogy at the University Roma Tre, Department of Education, where she teaches Measurement in Education, Educational Research Methodology and Educational Writing Methods and Techniques. Antonella is a member of EDEN since 2009 and Chair of the NAP (Network of Academics and Professionals) Steering Committee. She is author of different publications on the employment of innovative didactic tools in higher education.

Registered webinar participants will be awarded by EDEN open badges.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This