NY

Aniaragymnasiet visar systemfelet i svensk skola

Aniaragymnasiet i Göteborg fick nyligen sitt tillstånd återkallat efter skarp kritik från Skolinspektionen. Men skandalen handlar inte bara om en enskild friskola, den blottlägger ett djupt systemfel, skriver Linnea Lindquist. Eftersom skollagen inte definierar vad...

Så ska skolmyndigheterna återfå lärarnas förtroende

Riksrevisionen riktar tung kritik mot Skolverket, Skolinspektionen, Skolforskningsinstitutet och SPSM, i sin nya rapport. Det handlar om att deras material som vänder sig till lärare brister i vetenskaplig förankring. För Skolverkets del handlar det bland annat om att...

Förbättra möjligheterna till livslångt lärande

Snabba förändringar kräver kloka beslut. Genom utbildning, forskning och livslångt lärande kan vi skapa ett samhälle som är både hållbart och rättssäkert. Det skriver Sofia Rydgren Stale, nyvald ordförande, Saco. Vi befinner oss i ett läge där världen förändras...

Stäng inte ute skolan från AI-strategi

AI används redan av skolelever så stäng inte ute skolan från AI-strategi. I en debattartikel i Svenska Dagbladet skriver flera debattörer att tre av fyra elever på högstadiet och gymnasiet använder redan artificiell intelligens (AI). Trots detta väljer regeringen att...

Digitala nationella prov ställs in

Nationella prov i engelska, svenska och svenska som andraspråk ställs nu in och kommer att genomföras med ersättningsprov, istället för i den digitala provplattformen, meddelar Skolverket. I september 2025 meddelade Skolverket att plattformen nu var igång.  Tanken med...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Handbook on Facilitating Flexible Learning During Educational Disruption

As COVID-19 continues spreading in many countries of the world, how to keep learning in disruption has become a major challenge to the global education community. As stated by UNESCO Director-General Audrey Azoulay: “We are entering uncharted territory and working with countries to find hi-tech, low-tech and no-tech solutions to assure the continuity of learning.”

In this regard, UNESCO IITE is joining forces with UNESCO INRULED for a new Handbook on Flexible Learning during COVID-19 and released a special publication entitled “Handbook on Facilitating Flexible Learning During Educational Disruption: The Chinese Experience in Maintaining Undisrupted Learning in COVID-19 Outbreak”.

Publication is available here

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This