NY

SVERD-webbinarium: Kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande

Välkommen till ännu ett SVERD-webbinarium i samverkan med UHR där vi kommer att belysa nationella och internationella perspektiv på kultur och kvalitet för distansutbildning och nätbaserat lärande. Läs mer här Du kan fortfarande anmäla dig! Läs mer här Teman: Missing...

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EUA: Ny rapport o pedagogisk utveckling

European Universities Association (EUA) har lanserat sin rapport om Continuous Development of Teaching Competences: Thematic Peer Group Report. Rapporten, är baserad på forskning genom fokusgrupper av experter inom området. Den beskriver ett antal utmaningar på flera nivåer, såväl  för lärosäten, myndigheter och till regeringar. Den för också  fram fyra rekommendationer. Läs mer här

  • National/government support is important, hence national education strategies should promote teaching qualification attainment for academic staff as professional educators.
  • Institutional tone and culture are most significant and absolutely necessary, and institutional leaders should consider how best to support and/or fund learning and teaching initiatives and staff support mechanisms, informed, if present, by proactive national education strategies, and driven by cross- fertilisation with research.
  • Institutional criteria for promotion should be reviewed to ensure that evidence of effectiveness in learning and teachingis taken into account for career advancement, in a balanced way with research outcomes.
  • Academics are expected to engage in continuous professional development and critical self-reflection throughout their career. These should include activities that support the enhancement of the quality of learning and teaching as well as research and academic career development.

     

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This