NY

Nu får AI djupare förståelse för mänskligt beteende

På Örebro universitet pågår forskning om hur AI ska få en bättre förståelse för människor och på så sätt kunna förutse våra behov. Detta sker genom en ny tvärvetenskaplig metod som översätter mänskligt beteende och integrerar det i AI-teknologi tidigt i...

Anmälan är öppen till SVERD Online Vårkonferens 15 mars 2024

SVERD Online Vårkonferens 15 mars 2024 SVERD Online Vårkonferens 2024; Ny kompetens på flexibla sätt  Programmet är under uppbyggnad och kommer att handla om samverkan högskola och vuxenutbildning. Anmälan till vårkonferensen i ZOOM 15/3 kl 13.00-16.00 som är fri sker...

Experter med bred kompetens i Läroplansutredningen

Läroplanerna behöver vara tydligt inriktade på fakta och ämneskunskaper och bättre anpassade efter barns kognitiva utveckling. Därför tillsatte regeringen Läroplansutredningen i december 2023, som leds av den särskilde utredaren Thomas Persson. Nu är det klart vilka...

Diggs plan för smartare digital infrastruktur 2024

Digg har fyra nya tjänster på gång under 2024 som samtliga ska bidra till en mer sammanhållen, offentlig digital infrastruktur. Viktoria Hagelstedt, avdelningschef för samordning och datadelning på Digg, förklarar vilka områden som berörs och varför tjänsterna är...

Uppdrag till Post- och telestyrelsen att öka förutsättningarna för digital inkludering

Regeringen ger Post- och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att föreslå insatser för att öka andelen individer som är digitalt inkluderade, dvs. individer som använder digitala tjänster. Läs mer här Ladda ner: Uppdrag till Post- och telestyrelsen att öka förutsättningarna...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Kvalitetsmodeller för nätbaserad och öppen utbildning

Det handlar om praktiska metoder och rekommendationer för kvalitet inom nätbaserad utbildning.

Denna studie genomfördes på uppdrag av Internationella rådet för öppen undervisning och distansundervisning inom (ICDE) och vänder sig till:

– Institutionella ledare som ansvarar för kvalitet inom nätbaserade kurser inom öppen och flexibel högre utbildning

– Fakulteter som vill ha en överblick över området

– Nya intressenter som vill utveckla kvalitet inom sin nätbaserade kursverksamhet

– Beslutsfattare i regeringar, myndigheter och utbildningsaktörer i det internationella samfundet

– Undersökningen är läsvärd för alla personer som arbetar med att förbättra kvalitet inom öppen och flexibel högre utbildning.

Rapporten är den första globala översikt av kvalitetsmodeller för nätbaserad och öppen utbildning.

Det är en översikt som kommer lägligt och levereras som ett idra till Global Education 2030,  den nya globala utbildnings agenda som ersätter utbildning för alla, EFA.

Forskningsledare på uppdrag av EADTU är Ebba Ossiannilsson, Sverige

Medforskare: Keith Williams, England, Anthony Camilleri, Slovenien och Mark Brown, Irland

Rapporten ska diskuteras vid Unesco Policy Forum Post 2015 i Paris  , juni 2015. Läs mer här

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This