I höstas fick UKÄ i uppdrag av regeringen att göra en uppföljning av pedagogiskt utvecklingsarbete vid universitet och högskolor.

Vid två konferenser i vår påbörjar UKÄ ett nationellt samtal om pedagogiskt utvecklingsarbete i högskolan. Syftet är att utbyta erfarenheter om utmaningar och framgångsfaktorer som kan bidra till en fortsatt kunskapsutveckling.

UKÄ:s förhoppning är att de samtal som kommer att föras inom projektet på nationell nivå bidrar till ett långvarigt intresse som lever kvar även efter att myndigheten redovisat uppdraget till regeringen.

– Det är viktigt att skapa hållbarhet och kontinuitet för frågorna på en nationell nivå. Jag hoppas att någon av de aktörer vi nu träffar och etablerar kontakt med, får möjlighet att ta över stafettpinnen från oss när vi är klara med vårt uppdrag, säger Andrea Amft.

Läs mer här

 

Categories: Uncategorized

Populära inlägg

4. Fria upphovsrätt

Fria upphovsrättslicenser - underlättar kunskapsdelning och lärande.  (ladda ned pdf) Ebba ...

6. Öppna digitala l

Lennart Lundberg Lärare, ingenjör och flexibel utbildningssamordnare            Den här artikeln ger dig ...

1. Ordförande har o

Välkommen till SVERDnytt nr 3-2015 det digitala nyhetsbrevet från Svenska ...

/

Inbjudan till SVERDs

Inbjudan till SVERDs Höstkonferens -2016 “Innovativt, kommunikativt & omformat lärande.” Fredag den ...

4. REKs Tankesmedja

REK – Riksorganisationen för eKompetens INVITATION och PROGRAM för REKs TANKESMEDJA om ...