NY

Endast varannan svensk vet vad GDPR är

Bara varannan svensk känner till GDPR och var femte svensk skyddar sina personuppgifter. Detta visar en ny rapport från IMY. – Det är oroande eftersom en förutsättning för att kunna skydda sina personuppgifter i olika sammanhang är dels att känna till att...

Skolinspektionen: Skolor gör för lite för högpresterande kursdeltagare

Ny rapport: Stimulerande undervisning för elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling Skolinspektionen har genomfört en kvalitetsgranskning av 29 grundskolors arbete med att säkerställa att de elever som ligger långt fram i sin kunskapsutveckling, med fokus...

Mötesplats OER- OER konferensen 25 november 2022

Efter OER konferensen 25 november 2022  Treårsdagen av UNESCO OER Recommendation I fredags 25 november 2022 hölls  årets konferens Mötesplats OER, på årsdagen av Unescos OER-rekommendation. Vi tackar alla medverkande så hjärtligt, både talare och åhörare! Nu finns...

Äldre begränsas av tekniken, yngre av att skydda sin integritet

De flesta internetanvändare begränsar sin egen användning av internet på olika sätt, främst för att skydda sin integritet. Många känner också oro över att bli lurade på nätet, och andra begränsas av att de inte förstår tekniken. De flesta begränsar sin...

Ökad enhetlighet ska förbättra möjligheterna till validering

Som en del i arbetet för att skapa ett sammanhållet, nationellt och permanent system för validering har regeringen beslutat om en helt ny valideringsförordning. Syftet är att skapa en grund för gemensam förståelse och enhetlighet när det gäller validering inom hela...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Uppföljningskonferens om pedagogiskt utvecklingsarbete 6 mars 2020

UKÄ och SUHF bjuder in till en virtuell uppföljningskonferens för regeringsuppdraget om högskolepedagogiskt utvecklingsarbete som UKÄ slutredovisade i december 2019.

Anmälan

Anmäl dig senast den 4 mars på länken nedan. Konferensen är kostnadsfri.

Inför konferensen kommer vi att skicka all information du behöver för att delta.

På konferensen diskuterar vi de förslag och bedömningar som UKÄ lämnade till regeringen i sin slutrapportering (länk till vår webbrapportering av uppdraget hittar du längst ner på denna sida under Relaterad läsning). En av bedömningarna är att det behövs en nationell strategi för högskolepedagogisk utveckling. Med konferensen vill UKÄ lämna över stafettpinnen till SUHF och andra berörda aktörer i högskolesektorn som har möjlighet att vidareutveckla ett sådant arbete genom förstärkt samverkan. Länk till anmälan 

Frågor som konferensen kommer att kretsa kring:

  • Vad kom UKÄ fram till i arbetet med regeringsuppdraget? Vilka förslag och bedömningar lämnades till regeringen? Vad händer nu?
  • Vilka tankar har de berörda aktörerna om UKÄ:s förslag och bedömningar?
  • Hur kan lärosätena och andra aktörer i högskolesektorn samverka för att stärka det högskolepedagogiska utvecklingsarbetet?
  • Hur har andra länder gjort? Kan vi inspireras av dem?
  • Hur ser det gemensamma arbetet framåt ut?

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This