NY

Hur behöver vuxenutbildning förändras för framtiden?

Electronic Platform for Adult LEarning  (EPALE) ställer frågorna om matchning på arbetsmarknaden och vilket stöd till personlig utveckling som behöver ges inom arbetslivet. Man har valt ut följande tre fokusområden att arbeta med under 2023: 1. Engagera - Vilka...

Forskare: Chefer som inte använder AI kommer ersättas

140 miljarder kronor kan frigöras varje år genom att använda AI-tekniker på nuvarande arbetsuppgifter. Men än så länge är det främst näringslivet som driver frågan. Hur ska dagens och framtidens chefer förstå hur AI fungerar och omsätta det smartast? ”Det här är något...

SVERD Webbinarium: Utmaningar och lösningsförslag vid distansutbildning

Två av nordens mest erfarna lärare presenterar sina utmaningar och lösningsförslag Med stöd av digitala verktyg skapas en arbetsplats för alla. Exempel på hur dessa verktyg även kan bidra till ökat samarbete, effektivitet och utveckling i kollegiet. Videobaserat...

Friskolor höjer oftare än kommunala skolor elever som får underkänt på de nationella proven till godkänt i slutbetyg.

Dagens Nyheter skriver idag att friskolor är i genomsnitt mer generösa i sin betygssättning i förhållande till de nationella proven än kommunala skolor. Men data från Skolverket visar samtidigt att det finns en stor variation i betygssättning mellan olika skolor i...

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen. Läs mer här How can we live with a sense of place and a cultural identity while global interaction and need for collaboration keep growing? How can we...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

The third International Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 15-17 February 2023

The third International Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 15-17 February 2023, invited educators, employers, employees, researchers, experts, politicians, and others involved in competence development for adults to share knowledge and experiences, and together develop future solutions for lifelong learning and lifelong employability. The conference  followed up of the ICDE Lillehammer Lifelong Learning Summit on 11-13 February 2019. Then some 400 participants from more than 30 countries across the globe met in Lillehammer for three unforgettable days.For this year 2023 there were some 300+ delegats fron over 30 countries again and from all regions of the world. The conference now really attract an internatioanl audience. The conference were divided in plenary sessions and simultaneous sessions each day with world renown panelists and speakers and were chaired by ICDE president Neil Fassina. See the program here  Read more about the speakers here

Ebba Ossiannilsson, Ulf Sandström and Mats Brenner represented the Swedish Association for Open, Flexible and Distance Education (SADE). Ebba Ossiannilsson, had five presentations on behalf of SADE, which will be exploresd miore in another post. THe sessions were: Leadership for Micro-credentials, Implementation of the UNESCO OER Recommendation:The way forward, OER: a Facilitator for Lifelong Learning, NordFlexOn, and the way forward with the ICDE Global Advocacy Campaign on Open Flexible and Distance Education, and The role of lifelong learning in digital transformation.

In addition, The NORDFLEXON was relaunched during the conference in LIllehammer 2023. The network is open and free to join for all relevant individuals and associations in the Nordic countries Denmark, Finland, Sweden, Iceland and Norway, and autonomous territories of the Faroe Islands and Greenland, and the autonomous region of Åland. Will also be explored in anoher post.

Thanks to everyone who joined in Lillehammer making the #Lifelonglearning2023 conference a success! 🙌
We had three full days of exchanging knowledge and experiences, discussing the key challenges of lifelong learning, and addressing solutions with the ambition to work towards UN Sustainable Development goals, in particular, the SDG4 to “Ensure inclusive and equitable quality education for all and promote lifelong learning”
Asha Kanwar, President and CEO of Commonwealth of Learning, who took part in the panel discussion on Lifelong Learning for Sustainable Development, new jobs, and the green shift.
 
See video from Day 2 here l.php
Highlights day 2.mp4
At #Lifelonglearning2023, as a token of appreciation for the plenary speakers, a donation was made to the Malala Fund, an international non-profit organisation working for a world where every girl can learn and lead. The fund invests in local educators and networks, advocates for girls’ education at local, national, and international levels, and amplify girls’ voices and share their stories.
Learn more about the Malala Fund: https://malala.org/

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This