NY

Studenter som antas via högskoleprovet presterar sämre

Genom att ta in färre studenter via högskoleprovet skulle fler fullfölja sin utbildning. Det menar Riksrevisionen som har granskat antagningen till högskolan. Granskningen visar att det i genomsnitt går sämre för studenter som antas via högskoleprovet jämfört med de...

Stöd och insatser för elever på komvux kan bidra till en god och jämlik hälsa

En ny studie visar att hälsan bland grupper av elever på kommunal vuxenutbildning, komvux, skiljer sig åt. Hälsan kan påverka om man klarar av sin utbildning, och därför kan stöd och insatser behövas. I dag finns inga krav på elevhälsa eller studenthälsa inom komvux,...

Regeringens bristande intresse för AI i skolan är ett problem

Att inte ha en plan för AI i skolan är detsamma som att ge fritt spelrum för felanvändning. Det riskerar att leda till att barn och elever lämnas helt ensamma att hantera tekniken de möter i sin vardag. Det skriver Jannie Jeppesen, vd Swedish Edtech industry. EU...

En reformerad samhällsorientering för bättre integration

Betänkande av Utredningen om en förbättrad samhällsorientering för nyanlända är klart. I utredningens uppdrag har det bland annat ingått att: föreslå hur fler i målgruppen ska ta del av samhällsorienteringen, bland annat genom att göra samhällsorienteringen...

Fler tjejer vill plugga teknik

Antalet kvinnor som sökt till yrkeshögskolans program inom teknik och tillverkning har ökat med 43 procent på bara ett år. Det visar nya siffror som statistikmyndigheten SCB presenterar idag. Samtidigt når det totala antalet sökande nya rekordnivåer med över 100 000...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

The third International Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 15-17 February 2023

The third International Lillehammer Lifelong Learning ICDE Conference 15-17 February 2023, invited educators, employers, employees, researchers, experts, politicians, and others involved in competence development for adults to share knowledge and experiences, and together develop future solutions for lifelong learning and lifelong employability. The conference  followed up of the ICDE Lillehammer Lifelong Learning Summit on 11-13 February 2019. Then some 400 participants from more than 30 countries across the globe met in Lillehammer for three unforgettable days.For this year 2023 there were some 300+ delegats fron over 30 countries again and from all regions of the world. The conference now really attract an internatioanl audience. The conference were divided in plenary sessions and simultaneous sessions each day with world renown panelists and speakers and were chaired by ICDE president Neil Fassina. See the program here  Read more about the speakers here

Ebba Ossiannilsson, Ulf Sandström and Mats Brenner represented the Swedish Association for Open, Flexible and Distance Education (SADE). Ebba Ossiannilsson, had five presentations on behalf of SADE, which will be exploresd miore in another post. THe sessions were: Leadership for Micro-credentials, Implementation of the UNESCO OER Recommendation:The way forward, OER: a Facilitator for Lifelong Learning, NordFlexOn, and the way forward with the ICDE Global Advocacy Campaign on Open Flexible and Distance Education, and The role of lifelong learning in digital transformation.

In addition, The NORDFLEXON was relaunched during the conference in LIllehammer 2023. The network is open and free to join for all relevant individuals and associations in the Nordic countries Denmark, Finland, Sweden, Iceland and Norway, and autonomous territories of the Faroe Islands and Greenland, and the autonomous region of Åland. Will also be explored in anoher post.

Thanks to everyone who joined in Lillehammer making the #Lifelonglearning2023 conference a success! 🙌
We had three full days of exchanging knowledge and experiences, discussing the key challenges of lifelong learning, and addressing solutions with the ambition to work towards UN Sustainable Development goals, in particular, the SDG4 to “Ensure inclusive and equitable quality education for all and promote lifelong learning”
Asha Kanwar, President and CEO of Commonwealth of Learning, who took part in the panel discussion on Lifelong Learning for Sustainable Development, new jobs, and the green shift.
 
See video from Day 2 here l.php
Highlights day 2.mp4
At #Lifelonglearning2023, as a token of appreciation for the plenary speakers, a donation was made to the Malala Fund, an international non-profit organisation working for a world where every girl can learn and lead. The fund invests in local educators and networks, advocates for girls’ education at local, national, and international levels, and amplify girls’ voices and share their stories.
Learn more about the Malala Fund: https://malala.org/

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This