NY

Agile2Vet Multiplier Event by Sverd 25/4 Harnosand Sweden

SVERD was hosting a Multiplier Event for the Agile2Vet project at Engstroms Restaurang Thursday 2024-04-25 time CET 17.00-19.00 Agile2Vet is a ERASMUS+ project “AGILE 2 VET – Abilitating Digital Learning to innovate VET sector” 2022-2023. Erasmus+1 KA220 –...

Nationell yrkesutbildning -ny form av utbildning för vuxna på gymnasial nivå

För att stärka kompetensförsörjningen och möta företagens kompetensbehov har regeringen tagit initiativ till en pilotverksamhet med en ny form av yrkesutbildning för vuxna på gymnasial nivå. Utbildningsformen nationell yrkesutbildning har sin utgångspunkt i den modell...

Kommuner efterlyser statlig finansiering av decentraliserade högskolemiljöer

Flera kommuner vittnar om att decentraliserade högskolemiljöer har ökat utbildningsnivån bland dess invånare. Nu behövs ett nytt statligt finansieringssystem för att nå ut ännu bredare, menar ledarna för samverkansnätverket Nya vägar. Vid ett seminarium den 12/4 i...

Liberalerna vill återreglera skolan:

På tisdagen presenterade Liberalerna en ny inriktning för skolpolitiken som partiet ska gå till val på 2026. Partiet vill göra rent hus med idéerna bakom friskolereformen, kommunaliseringen och målstyrningen. Liberalerna vill återgå till en mer regelstyrd skola så som...

Nytt avtal klart för fackföreningen Sveriges Lärare inom kommuner och regioner – HÖK 24

Nytt avtal är klart från idag 17 april för Sveriges Lärare inom kommuner och regioner - HÖK 24 Sveriges Lärare har tecknat kollektivavtal med arbetsgivarorganisationerna Sveriges kommuner och regioner (SKR) och Sobona. Avtalsperiod – Ett år. 2024-04-01 till och med...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Guidelines on open and distance learning for youth and adult literacy

The UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL) and the Commonwealth of Learning (COL) have just published Guidelines on open and distance learning for youth and adult literacy. These guidelines will support literacy providers around the world in planning, implementing, monitoring and evaluating their open and distance learning-based (ODL) literacy programmes.

773 million youth and adults worldwide still lack basic literacy skills, and the impact of the COVID-19 pandemic jeopardizes hard-won gains in literacy provision. Many literacy providers have argued that systems around the world were insufficiently prepared to leverage technologies and provide online or distance education that would mitigate the total disruption of literacy programmes caused by the pandemic. Low capacities along with low financial investment and political will have been cited as the main contributors to this lack of preparedness.

ODL is one of the key approaches to improving the current situation, helping providers to explore alternative methods and ensuring continuity of learning and skills development throughout life among youth and adults in times of disruptions to literacy provision.

The UIL/COL publication supports the full exploitation of the potential of ODL. It consists of two main parts. The first highlights steps for planning and implementing ODL in youth and adult literacy programmes. The second introduces the technologies commonly used in ODL for youth and adult literacy programmes, ranging from radio and television broadcasts to eLearning and online learning methods. It also includes practical ideas and resources that complement the general guidelines provided in Part 1. Among them are a planning checklist and a comprehensive list of open educational resources that can be used to incorporate ODL into literacy programmes.

Download Guidelines on open and distance learning for youth and adult literacy.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This