NY

SVERD och UHR Webbinarium 29/11 : Ett hållbart ekosystem för implementering av UNESCO:s OER rekommendation

SVERD Webbinarium: Ett hållbart ekosystem för implementering av UNESCO:s OER rekommendation Anmälan är fri och sker via UHR:s webb här: Tid: 29 november 2022 kl 13:15 till- kl 14:30 Plats: Zoom Arrangör: SVERD Kontakt: hpu@uhr.se Pris: Gratis Sista anmälan: 28...

Professor Dr. Ebba Ossiannilsson wins award for Open Leadership

Som tidigare meddelats 25 oktober 2022 är Ebba Ossiannilsson V ordförande Svenska Riksorganisationen för Öppen Flexibel Distansutbildning (Sverd) en av vinnarna för Open Education Awards for Excellence år 2022 i kategorin öppet ledarskap Läs intervjun ICDE Gjorde med...

Sverige utbildar för få yrkesutbildade

Svenskt näringsliv varnar för att den befintliga yrkesutbildningen brister såväl i kvalitet som i anpassning efter arbetsmarknadens behov. Avsaknaden av utbildad arbetskraft beräknas kosta samhället 990 miljarder kronor fram till år 2035.Ett stort skäl till det svala...

Call for Nominations: ICDE Quality Network

ICDE uppmanar institutionella medlemmar att nominera kandidater till ICDE Quality Network för perioden 2023-2024. SVERD har varit med I Focal Points on Quality (FPQs) Europe under förra mandatperioden. Läs mer här Nu är ett call ute igen för perioden 2023-2024. ICDE...

ICDE Global Presidents’ Forum 2022 15 november 2022

ICDE GPF 2022 15 november 2022 organiseras som ett halvdags virtuellt evenemang. Forumet är organiserat som två valfria synkrona sessioner för att passa de olika tidszonerna i vårt internationella nätverk och är gratis att delta. Giltigt ICDE-medlemskap för 2022 krävs...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Nya verktyg från EU projekt för att förutsäga läranderesultat

Tre olika kategorier av verktyg för att förutsäga den studerandes framgång i sitt lärande presenteras av
EU projektet Criton.

Nedanstående summativa artikel presenterar tre olika lösnings strategier / verktyg för att bättre förutsäga inlärning
utfall / resultat i lärandet.

1. Analys av kompetens beroenden
2. Analys av status av nyckelkompetenser
3. Analys av tidigare inlärningsbeteende

Var och en av de tre kategorierna lösning som beskrivs ovan kommer förmodligen att ha olika grad av användbarhet
för olika typer av lärande, nivåer och lärandesammanhang.

Vid byggandet av webbtjänster för inlärning är det designerns ansvar och skyldighet att välja den typ av webbverktyg som optimalt eller bäst ger giltiga och tillförlitliga prognoser och kvalitetssäkring för de tillhandahållna inlärningstjänsterna .

Se artiklar på engelska nedan.

1 Three categories of predictability solutions
– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46815

 

2 Inclusion of social media in online services

– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46790

 

3 Introductory training for using Criton tool

– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46791

 

4 Networking development on predictability

– http://criton.euproject.org/services/File/download.cfm?FileId=46816

Om Criton projektet

Det viktigaste resultatet av Critonprojektet kommer att vara en webbaserad plattform som kommer att spela in elevernas framsteg och ge verktyg för att analysera sina resultat och uppskatta chanserna att slutligen nå de planerade studieresultaten.
Plattformen med bedömningsverktyg kommer att riktas till elever, lärare och utbildningsorganisationer på olika nivåer (gymnasieutbildning, högre utbildning, yrkesutbildning, livslångt lärande).

Det kommer också att omfatta sociala nätverksverktyg och verktyg för att bedöma framtida utbildningsbehov.

Kontakt http://criton.euproject.org/

 

Förra

Nästa

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nya verktyg från EU projekt för att förutsäga läranderesultat | Namn på webbplatsen - […] Nya verktyg från EU projekt för att förutsäga läranderesultat […]

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This