NY

SVERD-webbinarium 9/12 kl 09.00 : Kvalitetskriterier i distansutbildning och nätbaserat lärande

SVERD-webbinarium 9/12 : Kvalitetskriterier i distansutbildning och nätbaserat lärande Tipsa via e-postTipsa via TwitterTipsa via LinkedIn Tid: 9 december kl 09:00 till- kl 10:00 Plats: Zoom Arrangör: SVERD Mer information om programmet kommer snart. Pris: Gratis...

SVERD och UHR Webbinarium 29/11 : Ett hållbart ekosystem för implementering av UNESCO:s OER rekommendation

SVERD Webbinarium: Ett hållbart ekosystem för implementering av UNESCO:s OER rekommendation Anmälan är fri och sker via UHR:s webb här: Tid: 29 november 2022 kl 13:15 till- kl 14:30 Plats: Zoom Arrangör: SVERD Kontakt: hpu@uhr.se Pris: Gratis Sista anmälan: 28...

Boliden: Så lyckas du med din digitala transformation

För att verksamheter ska lyckas med sin digitala transformation krävs det att ledningen tar taktpinnen, att man mäter digital mognad och ser över kompetens inhouse, samt att man arbetar med agil projektledning. Det menar Yalda Hosseini, it-chef för Bolidens smältverk....

Den digitala arbetsmiljön – it-avdelningens nya ansvar?

Nästan hälften av alla svenska chefer anser att it-avdelningen, till skillnad från till exempel HR, ansvarar för den digitala arbetsmiljön. Det visar en ny Sifo-undersökning från teknik- och telekombolaget Globalconnect. – I takt med den digitala omställningen har...

Professor Dr. Ebba Ossiannilsson wins award for Open Leadership

Som tidigare meddelats 25 oktober 2022 är Ebba Ossiannilsson V ordförande Svenska Riksorganisationen för Öppen Flexibel Distansutbildning (Sverd) en av vinnarna för Open Education Awards for Excellence år 2022 i kategorin öppet ledarskap Läs intervjun ICDE Gjorde med...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Ny masterutbildning tar itu med digitala utmaningar i skolan

Hösten 2019 startar en ny utbildning på avancerad nivå vid Linnéuniversitetet. På den nya utbildningen, som är på halvfart, kommer studenter med två olika områden, pedagogik och medieteknik, föras samman. Genom att förena de här två områdena utbildas studenter som är redo att ta sig an de utmaningar som utbildningssektorn står inför, till exempel hur lärande med digital teknik kan skapa mervärde.

porträttbild på Italo

– Studenter, lärare och forskare från Linnéuniversitetet kommer arbeta tillsammans med edtech-företag och utbildningssektorn. Det vi har gemensamt är att vi vill förstå hur den digitala tekniken bäst kan används i skolan för att skapa så stort mervärde som möjligt, säger Italo Masiello, professor i pedagogik med inriktning digitala lärprocesser vid Linnéuniversitetet, och programansvarig för utbildningen.

Läs mer här

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This