NY

Anmälan till högskolekonferensen NU2024 i Umeå den 17—19 juni är öppen.

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

SVERD med i programmet för NU 2024 – Livslångt lärande för yrkesverksamma i alla delar av landet

Programmet till högskolepedagogiska konferensen NU2024.se "Högre utbildning i och för förändring" är klart. Det erbjuder ett imponerande utbud med en blandning av muntliga presentationer, rundabordssamtal, workshops och posters är fördelade över konferensens teman:...

Yrkeshögskolan erbjuder 463 olika utbildningar på distans

YH-program Apotekstekniker, Medicinsk vårdadministratör, Certifierad kyl och värmepumpstekniker och andra yrken finns på listan över möjliga distansutbildningar att söka inom Yrkeshögskolan . Se länk:...

Ny rapport: Friskoleelever klarar högskolan sämre

Friskoleelever presterar sämre på högskolan. Det visar en ny rapport från Universitetskanslersämbetet och Skolverket. Detta trots att friskoleeleverna gått ut med ungefär samma gymnasiebetyg som elever från kommunala skolor. Intressant är att rapporten kommit fram...

Granskningen av vuxenutbildningen ska växlas upp

Skolinspektionen ska utveckla sin granskning av den kommunala vuxenutbildningen, enligt ett regeringsuppdrag. Läs mer här om granskningar som Skolinspektionen hittills arbetat med....

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

ICDE Blended Learning. The State of Nation

 

Under ICDEs världskonferens  the 27TH ICDE World Conference, 16-19 October 2017, Toronto, Canada, lanserades  den tredje av en serie i ICDE Insight Papers Series. 

Blended learning ICDE

 

”Ebba Ossiannilsson, author of the ICDE Insight Paper provides an overview of what readers can expect from this publication. 

This ICDE Insight Paper on blended learning, state of the nation, targets a broad audience, especially practitioners, policy makers and leaders. It provides awareness, inspiration, insights, and dialogues into blended learning and the current debates. The report explains that blended learning is based on a pedagogical approach rather than on technology.”

Blended learning involves people as learners, teachers, administrators, technicians, leaders, and managers with a variety of aspirations and ambitions. Clearly, there is a renewed focus on quality, and the blended learning approach is worthy of consideration.

What is Blended Learning?

Numerous definitions have emerged during the last 20 years, demonstrating the wide-ranging nature of the concept, its socio-cultural influences, and its flexible interpretations. Blended learning is part of the innovative transformation of education in the 21st century.

Ladda ner rapporten här
Läs ICDE Blogposten om Blended learning här

Ebba picContributed by: Ebba Ossiannilsson, Vice President of the Swedish Association for Distance Education, Vice President of the Swedish Association for e-competence, ICDE OER Advocacy Committee, ICDE Quality Network, ICDE_ON_BOLDIC, EDEN EC, EDEN Fellow, EDEN SIG on TEL Quality Enhancement, Open Education Europa Fellow and Ambassador.

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This