NY

FN:s CDO: Detta krävs för att lyckas med digital transformation

Robert Opp, CDO på UNDP, driver FN:s utvecklingsprogram som syftar till att accelerera digital transformation i utvecklingsländer. För Voister berättar han vad som krävs i samspelet mellan stat och näringsliv, hur olika länder kan hjälpa varandra att bli mer effektiva...

Lärare på högstadiet och gymnasiet är mycket oroade av elevernas bristande läsförståelse

Nio av tio svensklärare på högstadiet och gymnasiet är mycket oroade av elevernas bristande läsförståelse. Det visar en undersökning som Utbildningsradion låtit Demoskop göra. Utbildningsradion, UR, och Demoskop lät göra undersökningen bland 500 svensklärare i samband...

Historiskt kunskapstapp i senaste PISA

Svenska elevers kunskaper har kraftigt försämrats i matematik och läsförståelse. Dessutom syns en ökad skillnad i resultat mellan grupper av elever med olika socioekonomisk bakgrund, det visar den internationella studien PISA som mäter 15-åringars kunskaper....

Grön omställning och digitalisering i fokus när MYH gör sig redo för ny expansion

Yrkeshögskolan står inför en ny expansion. Tack vare den aviserade satsningen på utbildningsformen gör myndigheten sig nu redo att bevilja fler YH-utbildningar. Enligt Jenny Sörby, tf chef på enheten för analys och ansökan, kommer myndigheten bevilja ansökningar...

NY GD på UKÄ: Martin Norsell

Martin Norsell, ny generaldirektör på UKÄ från 1 december 2023 "Universitetskanslersämbetet har en extremt viktig roll. Själva affärsidén med det akademiska systemet – det är att hålla kvaliteten och vara trovärdiga. Alla ska kunna lita på det akademiska systemet."...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

ICDE Blended Learning. The State of Nation

 

Under ICDEs världskonferens  the 27TH ICDE World Conference, 16-19 October 2017, Toronto, Canada, lanserades  den tredje av en serie i ICDE Insight Papers Series. 

Blended learning ICDE

 

”Ebba Ossiannilsson, author of the ICDE Insight Paper provides an overview of what readers can expect from this publication. 

This ICDE Insight Paper on blended learning, state of the nation, targets a broad audience, especially practitioners, policy makers and leaders. It provides awareness, inspiration, insights, and dialogues into blended learning and the current debates. The report explains that blended learning is based on a pedagogical approach rather than on technology.”

Blended learning involves people as learners, teachers, administrators, technicians, leaders, and managers with a variety of aspirations and ambitions. Clearly, there is a renewed focus on quality, and the blended learning approach is worthy of consideration.

What is Blended Learning?

Numerous definitions have emerged during the last 20 years, demonstrating the wide-ranging nature of the concept, its socio-cultural influences, and its flexible interpretations. Blended learning is part of the innovative transformation of education in the 21st century.

Ladda ner rapporten här
Läs ICDE Blogposten om Blended learning här

Ebba picContributed by: Ebba Ossiannilsson, Vice President of the Swedish Association for Distance Education, Vice President of the Swedish Association for e-competence, ICDE OER Advocacy Committee, ICDE Quality Network, ICDE_ON_BOLDIC, EDEN EC, EDEN Fellow, EDEN SIG on TEL Quality Enhancement, Open Education Europa Fellow and Ambassador.

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This