ETF:s uppdrag är att vara en global katalysator för förändring och innovation inom system för livslångt lärande.
Uppskattningsvis 1,5 miljarder studenter i 160 länder världen över har tvingats studera hemma under coronaviruspandemin. Som ett resultat har deltagandet i digital distansundervisning (DDL) ökat exponentiellt i många former, inklusive virtuella klassrum, lärplattformar, sociala medier, online-arkiv, online-bedömning, webbseminarier och inspelade videolektioner.
Covid-19 uppnådde, på några månader, något som många har förespråkat i åratal: en större roll för DDL inom utbildningssektorn. Europeiska yrkesutbildningsstiftelsen (ETF) genomförde nyligen en närmare granskning av situationen och kartlade utbildningens svar på hälsokrisen i 27 utbildningssystem i Östeuropa, Turkiet och Centralasien.
I stort sett verkar utbildningssystem, företag, skolor, lärare, studenter och deras familjer ha anpassat sig väl till de utmaningar som krisen medför, ofta med hjälp av okänd och oprövad teknik och ofullkomliga system och infrastruktur. Men även om studiens resultat lyfter fram några verkligt imponerande prestationer och samarbeten, ger de också en verklighetskontroll för dem som ser internet som ett sätt att uppfylla löftet om utbildning för alla, när som helst och var som helst.
Läs mer här: https://www.bbc.com/storyworks/the-learning-power-up/distance-learning