NY

Forskare: Chefer som inte använder AI kommer ersättas

140 miljarder kronor kan frigöras varje år genom att använda AI-tekniker på nuvarande arbetsuppgifter. Men än så länge är det främst näringslivet som driver frågan. Hur ska dagens och framtidens chefer förstå hur AI fungerar och omsätta det smartast? ”Det här är något...

SVERD Webbinarium: Utmaningar och lösningsförslag vid distansutbildning

Två av nordens mest erfarna lärare presenterar sina utmaningar och lösningsförslag Med stöd av digitala verktyg skapas en arbetsplats för alla. Exempel på hur dessa verktyg även kan bidra till ökat samarbete, effektivitet och utveckling i kollegiet. Videobaserat...

Friskolor höjer oftare än kommunala skolor elever som får underkänt på de nationella proven till godkänt i slutbetyg.

Dagens Nyheter skriver idag att friskolor är i genomsnitt mer generösa i sin betygssättning i förhållande till de nationella proven än kommunala skolor. Men data från Skolverket visar samtidigt att det finns en stor variation i betygssättning mellan olika skolor i...

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen. Läs mer här How can we live with a sense of place and a cultural identity while global interaction and need for collaboration keep growing? How can we...

Speculative Futures on ChatGPT and Generative Artificial Intelligence (AI): A Collective Reflection from the Educational Landscape

Sedan november 2022 har det varit mycket tal om och spekulationer om CHAT GPT och nu senast i dagarna ockps om GPT4. GPT4 kan GPT-4: can solve difficult problems with greater accuracy, thanks to its broader general knowledge and problem solving abilities. Flera inlägg...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EUCEN 2018 i Bergen 6.-8. juni

EUCEN 2018 i Bergen, Norge 6-8 juni (European University Continuing education network)

Tema: Times of transition – the role of university lifelong learning 

What are the aims and objectives of eucen?

To contribute to the social, economic and cultural life of Europe through the promotion and advancement of lifelong learning within higher education institutions in Europe and elsewhere

To foster universities’ influence in the development of lifelong learning knowledge and policies throughout Europe

In furtherance of the above-mentioned objectives the Association shall have, amongst its functions, the following:

To provide a forum for the development, interchange and dissemination of innovation and good practice on lifelong learning within European higher education
To encourage high standards in all areas of lifelong learning and to harmonise levels of quality for lifelong learning among its members
To represent the interests of the lifelong learning community within higher education and to European policymakers
To facilitate communication, liaison and collaboration with other appropriate bodies and organisations
To promote and conduct research into lifelong learning and to disseminate the results of this research

Läs mer om EUCEN här

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This