NY

Professor Neil Fassina, President ICDE talar på SVERDs vårkonferens den 10 mars 2023

Professor Neil Fassina, President ICDE talar på SVERDs vårkonferens den 10 mars 2023. Professor Neil Fassina, President ICDE är också keynote på ICDE och Innland Norges biannual koncerns om Livslångt lärande Lillehammer Lifelong Learning 2023 Professor Neil Fassina,...

Guldäpplet-vinnaren: Så maxar ni era digitala verktyg i vardagen

Lärarpriset Guldäpplet delas årligen ut till en eller flera lärare som förnyar lärandet med stöd av IT i egen undervisning och som inspirerar elever och kollegor i ett lokalt, kommunalt och gärna även nationellt verksamhetsfält 2022 var Martin Howe i Borlänge kommun...

Bibli­o­te­ken kan göra allmän­he­ten delak­tig i forsk­ning­en

Svenska bibliotek ska bidra till kunskapsförmedling och främja vetenskaplig bildning. Internationellt finns många goda exempel på hur bibliotek kan göra allmänheten delaktig i forskningsprocessen. De visar hur även svenska bibliotek skulle kunna bli en arena där...

Martin Linder Unionen är med på SVERDs Online Vårkonferens den 10/3 och talar om livslångt lärande på arbetsplatsen

Martin Linder förbundsordförande UNIONEN har skrivit en artikel den 16 januari om arbetsgivarens ansvar för att kompetensutveckla sina medarbetare. Unionen har under många år haft kompetensfrågor allra högst på agendan. Det har vi eftersom arbetslivet ställer höga...

UKÄ ska göra fallstudier om akademisk frihet

Regeringen ger Universitetskanslersämbetet (UKÄ) i uppdrag att göra fallstudier om akademisk frihet. Syftet är att ge en fördjupad förståelse för universitets och högskolors arbete med att främja och värna akademisk frihet och en kultur som tillåter fritt...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

12. Distance Education, Special issue on OER Volume 33, Issue 2

Ebba Ossiannilsson, Redaktör SVERDnytt

 

 

 

 

Tidskriften Distance Education har nyligen utkommit med Special issue on OER och gett ut den helt fritt. Hela numret handlar om OER.

Ur innehållet:

Conole G Fostering social inclusion through open educational resources (OER) (Editorial)
View full textDownload full text

Lane A A review of the role of national policy and institutional mission in European distance teaching universities with respect to widening participation in higher education study through open educational resources
View full textDownload full text

Bossu, Bull & Brown Opening up Down Under: the role of open educational resources in promoting social inclusion in Australia
View full textDownload full text

Nikoi & Armellini The OER mix in higher education: purpose, process, product, and policy
View full textDownload full text

Willems & Bossu Equity considerations for open educational resources in the glocalization of education
View full textDownload full text

Richter & McPherson Open educational resources: education for the world?
View full textDownload full text

Shanlon E Open educational resources in support of science learning: tools for inquiry and observation
View full textDownload full text

Hockings, Brett & Terentjevs Making a difference—inclusive learning and teaching in higher education through open educational resources
View full textDownload full text

Hodgkinson-Williams & Paskevicius The role of postgraduate students in co-authoring open educational resources to promote social inclusion: a case study at the University of Cape Town
View full textDowload full text

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This