NY

Studenter som antas via högskoleprovet presterar sämre

Genom att ta in färre studenter via högskoleprovet skulle fler fullfölja sin utbildning. Det menar Riksrevisionen som har granskat antagningen till högskolan. Granskningen visar att det i genomsnitt går sämre för studenter som antas via högskoleprovet jämfört med de...

Stöd och insatser för elever på komvux kan bidra till en god och jämlik hälsa

En ny studie visar att hälsan bland grupper av elever på kommunal vuxenutbildning, komvux, skiljer sig åt. Hälsan kan påverka om man klarar av sin utbildning, och därför kan stöd och insatser behövas. I dag finns inga krav på elevhälsa eller studenthälsa inom komvux,...

Regeringens bristande intresse för AI i skolan är ett problem

Att inte ha en plan för AI i skolan är detsamma som att ge fritt spelrum för felanvändning. Det riskerar att leda till att barn och elever lämnas helt ensamma att hantera tekniken de möter i sin vardag. Det skriver Jannie Jeppesen, vd Swedish Edtech industry. EU...

En reformerad samhällsorientering för bättre integration

Betänkande av Utredningen om en förbättrad samhällsorientering för nyanlända är klart. I utredningens uppdrag har det bland annat ingått att: föreslå hur fler i målgruppen ska ta del av samhällsorienteringen, bland annat genom att göra samhällsorienteringen...

Fler tjejer vill plugga teknik

Antalet kvinnor som sökt till yrkeshögskolans program inom teknik och tillverkning har ökat med 43 procent på bara ett år. Det visar nya siffror som statistikmyndigheten SCB presenterar idag. Samtidigt når det totala antalet sökande nya rekordnivåer med över 100 000...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Critical thinking and technology – an EDEN NAP Webinar

December 7, 15:30-16:30 CET in the https://eden-online.adobeconnect.com/conference/ Adobe Connect room.
Don’t miss this opportunity and register to the event here.

What is the webinar about and why should you participate?

There are social and cultural reasons which draw attention to critical thinking skills, meant as essential drivers of creativity and innovation.

Different documents recently issued by the European Commission highlight the main consequences of the economic crises on the population welfare. In particular, a high risk of long term exclusion from labour market and society is denounced.

The key point is in fact that new skills are needed, because traditional skills learnt at school and/or at university are partially losing their relevance as they do not seem to be applicable when the new work forces are facing nowadays’ demand for innovation and growth.

We have been developing different projects on the subject in our Department at University Roma Tre. The idea behind the project we are presenting here is therefore that of verifying the effectiveness of a model built to increase critical thinking skills through technology.

What questions will be discussed?

  • Could you define critical thinking?
  • Do you consider it a mandatory 21st century skill?
  • Do you think CT can be taught?
  • If yes do you have experience in that?
  • Can you tell us more?
  • According to your experience, can you see a role for TECHED to foster such abilities? Give a reason for yes or no.
  • Which learning pedagogy carried out online could be more effective for CT development?
  • Do you know about initiatives/projects regarding CT development on line?
  • Do you consider this experience replicable in your setting?
  • Do you have similar experiences to discuss?
  • How do you think results can be improved?

Who will you meet?

Antonella Poce Maria Rosaria Re Francesco Agrusti
antonella maria francesco

 

EDEN is committed to serve open educators and e-learning professionals by the provision of not only face-to-face, but also virtual events. Inspired by the successful initiative of our regular Twitter discussions, the #EDENChats, Steering Committee members of EDEN’s Network of Academics and Professionals are planning to introduce a series of thematic online webinars that aim to discuss hot research and application topics in various areas and sectors of education. The first such webinar, scheduled for 7 December 2016, will explore and discuss the relationship between critical thinking and technology. Don’t miss this opportunity and register to the event here.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This