NY

VR ska vässa tandsköterskeutbildning

Nackademin introducerar VR i sin tandsköterskeutbildning i syfte att ge studenterna möjlighet att vässa sina praktiska färdigheter i en virtuell miljö. Den interaktiva träningen är framtagen via ett LIA-projekt med syfte att skapa nya sätt för inlärning. Bland annat...

Facken enade i protest: Vi är inga gränspoliser

Att ange papperslösa kan aldrig vara en lärares arbetsuppgift, svarar åtta av tio när Sveriges Lärares frågar sina medlemmar. – Vi är inga gränspoliser, säger förbundsordföranden Anna Olskog när flera fackliga organisationer samlas på Sergels torg i Stockholm i en...

Skolministern-Ni lärare är den enskilt viktigaste faktorn

Ni lärare är den enskilt viktigaste faktorn för kvaliteten i utbildningen och för barns och elevers lärande och utveckling. Er kunskap och ledarskap kommer vara helt avgörande för att vända kunskapsutvecklingen i svensk skola. För mig är det oerhört viktigt att ni...

Stödmaterial för att mäta breddad rekrytering

Stödmaterial för att mäta och sätta mål för breddad rekrytering Se webbinariet i efterhand Den 11 oktober lanserade UHR ett stödmaterial för att mäta och sätta mål för breddad rekrytering. Missade du eller någon kollega webbinariet så går det nu att se i...

Var fjärde elev störs i sina studier varje dag i klassrummet

Bråk, slagsmål, skrik, elever som byter platser eller hoppar upp på borden – det är vardag för många elever i mellanstadiet. Och skolstök gör att var fjärde elev varje dag har svårt att koncentrera sig på lektionerna. Det visar SVT:s nya enkätundersökning. – Det är...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Critical thinking and technology – an EDEN NAP Webinar

December 7, 15:30-16:30 CET in the https://eden-online.adobeconnect.com/conference/ Adobe Connect room.
Don’t miss this opportunity and register to the event here.

What is the webinar about and why should you participate?

There are social and cultural reasons which draw attention to critical thinking skills, meant as essential drivers of creativity and innovation.

Different documents recently issued by the European Commission highlight the main consequences of the economic crises on the population welfare. In particular, a high risk of long term exclusion from labour market and society is denounced.

The key point is in fact that new skills are needed, because traditional skills learnt at school and/or at university are partially losing their relevance as they do not seem to be applicable when the new work forces are facing nowadays’ demand for innovation and growth.

We have been developing different projects on the subject in our Department at University Roma Tre. The idea behind the project we are presenting here is therefore that of verifying the effectiveness of a model built to increase critical thinking skills through technology.

What questions will be discussed?

  • Could you define critical thinking?
  • Do you consider it a mandatory 21st century skill?
  • Do you think CT can be taught?
  • If yes do you have experience in that?
  • Can you tell us more?
  • According to your experience, can you see a role for TECHED to foster such abilities? Give a reason for yes or no.
  • Which learning pedagogy carried out online could be more effective for CT development?
  • Do you know about initiatives/projects regarding CT development on line?
  • Do you consider this experience replicable in your setting?
  • Do you have similar experiences to discuss?
  • How do you think results can be improved?

Who will you meet?

Antonella Poce Maria Rosaria Re Francesco Agrusti
antonella maria francesco

 

EDEN is committed to serve open educators and e-learning professionals by the provision of not only face-to-face, but also virtual events. Inspired by the successful initiative of our regular Twitter discussions, the #EDENChats, Steering Committee members of EDEN’s Network of Academics and Professionals are planning to introduce a series of thematic online webinars that aim to discuss hot research and application topics in various areas and sectors of education. The first such webinar, scheduled for 7 December 2016, will explore and discuss the relationship between critical thinking and technology. Don’t miss this opportunity and register to the event here.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This