NY

Forskare: Chefer som inte använder AI kommer ersättas

140 miljarder kronor kan frigöras varje år genom att använda AI-tekniker på nuvarande arbetsuppgifter. Men än så länge är det främst näringslivet som driver frågan. Hur ska dagens och framtidens chefer förstå hur AI fungerar och omsätta det smartast? ”Det här är något...

SVERD Webbinarium: Utmaningar och lösningsförslag vid distansutbildning

Två av nordens mest erfarna lärare presenterar sina utmaningar och lösningsförslag Med stöd av digitala verktyg skapas en arbetsplats för alla. Exempel på hur dessa verktyg även kan bidra till ökat samarbete, effektivitet och utveckling i kollegiet. Videobaserat...

Friskolor höjer oftare än kommunala skolor elever som får underkänt på de nationella proven till godkänt i slutbetyg.

Dagens Nyheter skriver idag att friskolor är i genomsnitt mer generösa i sin betygssättning i förhållande till de nationella proven än kommunala skolor. Men data från Skolverket visar samtidigt att det finns en stor variation i betygssättning mellan olika skolor i...

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen

Tisdag den 21 mars uppmärksammas bildning globalt, med talare som går att följa online i evenemang runt hela världen. Läs mer här How can we live with a sense of place and a cultural identity while global interaction and need for collaboration keep growing? How can we...

Speculative Futures on ChatGPT and Generative Artificial Intelligence (AI): A Collective Reflection from the Educational Landscape

Sedan november 2022 har det varit mycket tal om och spekulationer om CHAT GPT och nu senast i dagarna ockps om GPT4. GPT4 kan GPT-4: can solve difficult problems with greater accuracy, thanks to its broader general knowledge and problem solving abilities. Flera inlägg...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Considerations for quality assurance of e-learning provision

ESG European Standards And Guidelines och e-lärande
This work shows that not only are the ESG applicable to e-learning, it also exemplifes how quality assurance methods with new indicators can be developed.

The present challenge remains with HEIs and QA agencies. On one hand, QA agencies should develop external review methodologies that take into consideration the particularities of e-learning, while on the other hand, traditional institutions providing e-learning or blended programmes should adapt their internal quality assurance systems in order to guarantee the quality of their teaching and learning processes.

The present document can be used as a reference for HEIs and QA agencies, and it might contribute to a common understanding of the concept itself, as well as to the relevant terminology. The document may also prove useful for training sessions of external reviewers and may contribute to enhancing the expert profile of panels.

SVERDs V Ordförande har som oberoende konsult och forskare varit i  konsultationsteamet.

Läs hela rapporten här

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Share This