NY

Regeringens nya digitaliseringsstrategi för 2025-2030 är lanserad

Området digital kompetens har som mål: ”Sverige ska stärka bas-, bredd- och spetskompetensen hos medborgare med syfte att öka den digitala inkluderingen, öka användningen av ny teknik på arbetsplatsen samt förbättra innovations- och konkurrenskraften.” Civilminister...

En särskild ersättningsmodell för utbildning gällande omställning och vidareutbildning för yrkesverksamma

Promemorian innehåller ett förslag till en särskild ersättningsmodell för universitet och högskolor gällande utbildning för omställning och vidareutbildning för yrkesverksamma. En utredare har biträtt Regeringskansliet (Utbildningsdepartementet) med att lämna förslag...

Höga betyg räcker inte alltid i ungas övergång till högre studier

Höga betyg och en stark studiemotivation är ingen garanti för en lyckad övergång till högre studier. Istället är tillgången till stöttande nätverk – eller bristen på det – en viktig faktor, visar en studie. Forskare från Stockholms universitet har följt 52...

AI har förändrat skolundervisningen

AI har förändrat skolundervisningen. När DN frågade gymnasieelever om hur Chat GPT kan användas för att fuska nämndes en rad olika metoder. – Man får be den att skriva som en 16-åring, säger en elev på samhällsprogrammet. Läs mer här:...

Här är årets spaningar från Voister CIO Analytics 2025

Säkerhet står fortsatt i fokus samtidigt som it-beslutsfattare mer än tidigare behöver ha ett helikopterseende: Nya regelverk ska efterlevas, verksamheter ska vara robusta trots snabba svängningar i omvärlden och nästa kliv måste tas i den digitala transformationen...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Ny rapport om nuläget för online lärande 2017

onlinerpt3
I  utdrag från rapporten framgår att de nya kursdeltagarna som studerar nätbaserat representerar en större demografisk mångfald än tidigare traditionella åldersgrupper.

Utbildare kan med den nya teknikens hjälp erbjuda ett brett utbud av läromiljöer som kan varieras , kategoriseras och marknadsföras.

För att öka studentframgång bör framtidens skolor och utbildare tydligt publicera de alternativ som är tillgängliga för
framtida studenter, det innefattar de krav de studerande kan förvänta sig (t.ex. på campus vad gäller rådgivning, synkrona klassmöten, online handledning, läromedel etc .

De olika villkoren bör deklareras i god tid innan anmälningstider publiceras och sista dag för ansökan till utbildning inträffar.

Läs hela rapporten här

Förra

Nästa

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ny rapport om nuläget för online lärande 2017 | Namn på webbplatsen - […] Ny rapport om nuläget för online lärande 2017 […]

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This