NY

EDEN RW11 2020. EDEN Best Research Paper Award 2020

Stort grattis till Irène Charbonneau, Stockholms universitet för att vinna EDEN Best Research Paper Award 2020! # eden20 # rw20 #lisbon # EDENchat Universidade Aberta de Portugal Titeln på hennes forskningspaper är: "Social närvaro och utbildningsteknoluogier i en...

EDEN RW11 2020 FELLOWS 2020

EDEN 2020, EDEN – European Distance and E-learning Network Research Workshop11, 2020 hölls i år online under Universidade Abertas värdskap. Under Welcome Address den  21 oktober som leddes av EDENs President Sandra  Kucina Softic erhöll fem prominenta EDEN medlemmar...

Lägesbild av situationen i gymnasieskolan med anledning av pandemin

Syftet med Skolverkets studie är att ge en snabb lägesbild av hur mycket och på vilket sätt pandemin påverkar gymnasieskolan. Studien behandlar följande områden: distansundervisning och förändringar av lärotider, åtgärder för att minska smitta, särskilt stöd,...

Distansstudier även nästa termin för Malmöstudenter

Malmö universitet fortsätter med digital undervisning under våren 2021. Läs ner här på SDS Universitetet lutar sig mot Folkhälsomyndighetens bedömning att risken för smittspridning kommer att kvarstå under lång tid. Läroverket måste därför hitta en mer långsiktig...

Digitala lärmiljöer – likvärdig utbildning på fjärr och distans

 Innovationsveckan (5-9 oktober 2020)- är en plattform för alla som utvecklar offentlig sektor. Upplägget liknar Almedalsveckan, men aktiviteterna arrangeras av olika aktörer runtom i landet. Årets program bestod av över 170 aktiviteter, varav de flesta var...

NU2020 – reflektioner

NU 2020  arrangerades i år 2020 online och med utgångspunkt från Campus Flemingsberg, söder om Stockholm 7-9 oktober 2020. De arrangerande lärosätena är Karolinska Institutet, Röda Korsets Högskola, Stockholms musikpedagogiska institut, Södertörns högskola och KTH...

SVERD på NU2020

Idag presenteras UNESCO OER Rekommendationen för implementering på NU2020 #nu2020se SVERD har varit med i arbetsgruppen genom V Ordförande Ebba Ossiannilsson som leddes av Josefine Hellroth Larsson från Wikimedia Sverige. Arbetet med översättning och dess resultatet...

NYA VÄGAR 2020 30 september -1 oktober 2020: Summering och reflektioner

Nya Vägar-konferensen 2020 Nya vägar för tillgång till högre utbildning i hela landet hölls digitalt den 30 september – 1 oktober 2020. Läs mer här SVERDs V ordförande Ebba Ossiannilsson, deltog för SVERDs räkning på konferensen. Nya vägar för tillgång till högre...

HyFlex den nya normen

HyFlex lärande definition Hyflex[1]lärande innebär i korthet att studenter och lärare få mycket större flexibilitet i hur interaktioner sker med innehållet. I den här inlärningsmiljön är kursstrukturen utformad med/för både den personliga F2F klassrumssessionen...

MYH Webbinarium 15/10 om studerandestöd vid omställningen till distansundervisning med nya krav på struktur, uppmärksamhet och rutiner.

Omställningen till distansundervisning har skapat nya utmaningar när det gäller studerandestöd. Studerande som tidigare inte har haft svårt att ta till sig undervisningen kan behöva stöd när studiesituationen förändras och ställer nya krav på struktur, uppmärksamhet...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EU Projekt VTT-Box Virtual Teachers Toolbox

SVERD är parter i två nya EU projekt.De två projekten är TIBL och VTT_box. Båda är inom Cooperation for innovation and the exchange of good practice., där syftet är innovation inom berörda områden. TIBL är inom Strategic Partnerships for vocational education and training (VET), medan VTT-Box är inom Strategic Partnerships for school education. Båda projekten är två-åriga och startar i oktober 2017.

EU kommissionen

 

 

 

 

 

VTT-BOX VIRTUAL TEACHERS TOOLBOX (ERASMUS+ 2017 -1-ES01-KA038199)

Koordinator är Colegio Internacional Costa Adeje, Spanien

Partners:

  • Colegio Internacional Costa Adeje (Spain) ( coordinator) [more …]
  • Europäische Bildungsinitiative (Austria) [more …]
  • I.T.S Vittorio Veneto Salvemini (Italy) [more …]
  • University of Crete (Greece) [more …]
  • Swedish Association for Distance Eduaction (Sweden) [more …]

Budget  114 588 Euro

Tidsperiod 2 år.

Link to project site

”1. Promoting the acquisition of skills and competences

The project addresses students in higher secondary education focusing on the MINT subject and develops an innovative, studentcentered pproach to strengthen the learning success and the learning outcomes, especially in science (subjects). The developed Open Online Distance Learning with a special focus on student’s needs provide effective and innovative teaching (by implementing an innovative “reversed pedagogical approach”) and assessment (by implementing a new self-evaluation method to validate and assess the learning outcomes, the so-called Mandala self-evaluation).

2. Open and innovative practices in a digital era

Open and innovative practices are a core objective in the project and focus on Open Online Distance Learning and the intensive use of ICT to strengthen the digital competences of both students and teachers. The intensive use of digital competences in this project combined with the proposed pedagogical approach in combination with Open Educational Resources provide a modern approach to teaching in the digital area. This is supported by the intensive use of multimedia based material in teaching. The VVT-Box project will create innovative methods and pedagogical approaches and develop learning materials and tools that make intensively use of Information and Communication Technologies (ICTs) in education (Addressing ITC as one of the key competences defined by the European Commission). The project creates Open Educational Resources, which ensure an innovative access to education. The focus on Open Online Distance Learning as well as innovative evaluation methods combined with an appropriate quality enhancement framework provides learning at highest level. Furthermore, the project is spreading the utilisation of open and innovative education and training. That covers work methods in the same way as the project provides resources for educators and learners at various levels. The complementary consortium built from schools, a University and a teacher trainings institution includes supporting synergies between education, research and innovation activities, the digitisation of quality learning content and promoting the use of ICT as a driver for systemic change to increase the quality and relevance of education and training. The project results strengthen the acquisition of digital competences in both target groups (teachers as well as students).

3. Supporting schools to tackle early school leaving (ESL) and disadvantage

The schools follow an innovative concept to keep students motivated to finish school and to terminate their basic education. A special focus is put on the so-called MINT subjects, mainly on traditional science subjects (Physics, Biology, …). From the experience of the participating schools, especially in these subjects difficulties arise in the learning success. Students often get demotivated by missing success – especially in science (and language) subjects and finally drop school. The use of Open Online Distance learning based on using a technology enhanced learning including multimedia content can motivate the students. The special developed “reversed pedagogical approach” addressing specifically the needs, desires and behaviour of students is an innovative approach to decrease the early school leaving rate. The VTT-Box project offers the proven diversity of learners new chanced, help the disadvantaged students by promoting an individual learning pace as well as a modern multimedia based learning. This strategy is a must in the participating schools due to their student’s profile (students with migration background or different mother tongue) and are in line with priority. Here the consortium will focus on students to support then (by Open Online Distance Learning) from the lowest to the highest end of the academic spectrum, including children with a migrant background who might face specific (e.g. linguistic) challenges.”

Share This