NY

Högre utbildning, gymnasieskolor, YH öppnar sina lokaler igen 15 juni 2020

Fredagen den 29 maj 2020 höll statsminister Stefan Löfven pressträff tillsammans med utbildningsminister Anna Ekström, minister för högre utbildning och forskning Matilda Ernkrans samt Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.

Det nya normala handlar om omställning och hållbarhet

Utbildningssektorn har släpat efter men tvingats digitalisera under covid-19-pandemin. Nu är det inte möjligt att återgå till det som tidigare ansågs normalt, skriver företrädare för Svenska riksorganisationen för distansutbildning, SVERD. Läs hela debattinlägget i...

Skolmat på distans

I mars stängdes Sveriges gymnasieskolor och i april lanserade därför AcadeMedia en app som ger eleverna tillgång till skolluncher. Nu kan lösningen bli permanent. Läs mer här – Det började som en tillfällig lösning men nu har vi ett långsiktigt mål om att behålla det...

Elever om distansskola

Distansundervisning innebär större arbetsbörda, mer personligt ansvar och oro över hur man ska visa sina kunskaper. Drygt hälften är av gymnasieelever är nöjda med sin arbetsmiljö men många upplever en ökad stress och ensamhet. Det visar en ny undersökning från...

Lärare inte prioriterad grupp för coronatester

På tisdagen den 26 maj beslutade regeringen att utvidga testningen för corona till en kategori som kallas  ”kategori tre”. Det innebär att listan rymmer personer som jobbar inom samhällsbärande yrken. Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB)  har presenterat...

Leaders & Legends of Online Learning

Mark Nichols, Executive Director at Open Polytechnic of New Zealand, tillika ICDE EC member arbetar med en serie av podcasts med Leaders & Legends of Online Learning. Häromveckan blev SVERSDs V Ordförande intervjuad och det blev publicerat 24 maj 2020. Se mer här...

En första delredovisning av distansundervisningen på gymnasieskolor

Under våren 2020 genomför Skolinspektionen inspektionssamtal med rektorer för att granska gymnasieskolors distansundervisning med anledning av restriktionerna under covid-19. I granskningen har vi ställt frågor om undervisning, betygsättning och garanterad...

500 miljoner till lovskola, högskola och vuxenutbildning är för lite

Enligt Lärarnas Riksförbunds senaste undersökning framgår det att coronakrisen har lett till att undervisning motsvarade 5,5 miljarder gått förlorad. Pandemin har gjort att många elever inte kunnat vara på plats på skolorna...

Distansundervisning är ett nödvändigt och bra komplement

Skolan som fysisk plats är central för elevernas studier och känsla av sammanhang. Det har blivit extra tydligt när gymnasier och andra skolformer tvingats stänga på grund av covid-19. Men det finns också positiva erfarenheter att ta med sig från undervisningen...

Digital start på höstterminen vid Malmö universitet

I mitten av mars stängde Malmö universitet dörrarna och gick över till digital undervisning för att minska risken för spridning av coronaviruset. Då var det ovisst hur länge utbildningen skulle bedrivas digital, men nu är det bestämt att det kommer förbli så fram till...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EU Projekt VTT-Box Virtual Teachers Toolbox

SVERD är parter i två nya EU projekt.De två projekten är TIBL och VTT_box. Båda är inom Cooperation for innovation and the exchange of good practice., där syftet är innovation inom berörda områden. TIBL är inom Strategic Partnerships for vocational education and training (VET), medan VTT-Box är inom Strategic Partnerships for school education. Båda projekten är två-åriga och startar i oktober 2017.

EU kommissionen

 

 

 

 

 

VTT-BOX VIRTUAL TEACHERS TOOLBOX (ERASMUS+ 2017 -1-ES01-KA038199)

Koordinator är Colegio Internacional Costa Adeje, Spanien

Partners:

  • Colegio Internacional Costa Adeje (Spain) ( coordinator) [more …]
  • Europäische Bildungsinitiative (Austria) [more …]
  • I.T.S Vittorio Veneto Salvemini (Italy) [more …]
  • University of Crete (Greece) [more …]
  • Swedish Association for Distance Eduaction (Sweden) [more …]

Budget  114 588 Euro

Tidsperiod 2 år.

Link to project site

”1. Promoting the acquisition of skills and competences

The project addresses students in higher secondary education focusing on the MINT subject and develops an innovative, studentcentered pproach to strengthen the learning success and the learning outcomes, especially in science (subjects). The developed Open Online Distance Learning with a special focus on student’s needs provide effective and innovative teaching (by implementing an innovative “reversed pedagogical approach”) and assessment (by implementing a new self-evaluation method to validate and assess the learning outcomes, the so-called Mandala self-evaluation).

2. Open and innovative practices in a digital era

Open and innovative practices are a core objective in the project and focus on Open Online Distance Learning and the intensive use of ICT to strengthen the digital competences of both students and teachers. The intensive use of digital competences in this project combined with the proposed pedagogical approach in combination with Open Educational Resources provide a modern approach to teaching in the digital area. This is supported by the intensive use of multimedia based material in teaching. The VVT-Box project will create innovative methods and pedagogical approaches and develop learning materials and tools that make intensively use of Information and Communication Technologies (ICTs) in education (Addressing ITC as one of the key competences defined by the European Commission). The project creates Open Educational Resources, which ensure an innovative access to education. The focus on Open Online Distance Learning as well as innovative evaluation methods combined with an appropriate quality enhancement framework provides learning at highest level. Furthermore, the project is spreading the utilisation of open and innovative education and training. That covers work methods in the same way as the project provides resources for educators and learners at various levels. The complementary consortium built from schools, a University and a teacher trainings institution includes supporting synergies between education, research and innovation activities, the digitisation of quality learning content and promoting the use of ICT as a driver for systemic change to increase the quality and relevance of education and training. The project results strengthen the acquisition of digital competences in both target groups (teachers as well as students).

3. Supporting schools to tackle early school leaving (ESL) and disadvantage

The schools follow an innovative concept to keep students motivated to finish school and to terminate their basic education. A special focus is put on the so-called MINT subjects, mainly on traditional science subjects (Physics, Biology, …). From the experience of the participating schools, especially in these subjects difficulties arise in the learning success. Students often get demotivated by missing success – especially in science (and language) subjects and finally drop school. The use of Open Online Distance learning based on using a technology enhanced learning including multimedia content can motivate the students. The special developed “reversed pedagogical approach” addressing specifically the needs, desires and behaviour of students is an innovative approach to decrease the early school leaving rate. The VTT-Box project offers the proven diversity of learners new chanced, help the disadvantaged students by promoting an individual learning pace as well as a modern multimedia based learning. This strategy is a must in the participating schools due to their student’s profile (students with migration background or different mother tongue) and are in line with priority. Here the consortium will focus on students to support then (by Open Online Distance Learning) from the lowest to the highest end of the academic spectrum, including children with a migrant background who might face specific (e.g. linguistic) challenges.”

Share This