NY

Anmälan är öppen till SVERD Online Vårkonferens 15 mars 2024

SVERD Online Vårkonferens 15 mars 2024 SVERD Online Vårkonferens 2024; Ny kompetens på flexibla sätt  Programmet är under uppbyggnad och kommer att handla om samverkan högskola och vuxenutbildning. Anmälan till vårkonferensen i ZOOM 15/3 kl 13.00-16.00 som är fri sker...

Experter med bred kompetens i Läroplansutredningen

Läroplanerna behöver vara tydligt inriktade på fakta och ämneskunskaper och bättre anpassade efter barns kognitiva utveckling. Därför tillsatte regeringen Läroplansutredningen i december 2023, som leds av den särskilde utredaren Thomas Persson. Nu är det klart vilka...

Diggs plan för smartare digital infrastruktur 2024

Digg har fyra nya tjänster på gång under 2024 som samtliga ska bidra till en mer sammanhållen, offentlig digital infrastruktur. Viktoria Hagelstedt, avdelningschef för samordning och datadelning på Digg, förklarar vilka områden som berörs och varför tjänsterna är...

Uppdrag till Post- och telestyrelsen att öka förutsättningarna för digital inkludering

Regeringen ger Post- och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att föreslå insatser för att öka andelen individer som är digitalt inkluderade, dvs. individer som använder digitala tjänster. Läs mer här Ladda ner: Uppdrag till Post- och telestyrelsen att öka förutsättningarna...

Fler böcker till förskolor och skolor

Barn och elever ska få ordentlig tillgång till böcker och regeringen har därför inrättat ett nytt statsbidrag för inköp av skön- och facklitteratur. Nu är villkoren för statsbidraget beslutade och huvudmännen kan söka de 176 miljoner kronor, vilket ungefär motsvarar...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EU Projekt VTT-Box Virtual Teachers Toolbox

SVERD är parter i två nya EU projekt.De två projekten är TIBL och VTT_box. Båda är inom Cooperation for innovation and the exchange of good practice., där syftet är innovation inom berörda områden. TIBL är inom Strategic Partnerships for vocational education and training (VET), medan VTT-Box är inom Strategic Partnerships for school education. Båda projekten är två-åriga och startar i oktober 2017.

EU kommissionen

 

 

 

 

 

VTT-BOX VIRTUAL TEACHERS TOOLBOX (ERASMUS+ 2017 -1-ES01-KA038199)

Koordinator är Colegio Internacional Costa Adeje, Spanien

Partners:

  • Colegio Internacional Costa Adeje (Spain) ( coordinator) [more …]
  • Europäische Bildungsinitiative (Austria) [more …]
  • I.T.S Vittorio Veneto Salvemini (Italy) [more …]
  • University of Crete (Greece) [more …]
  • Swedish Association for Distance Eduaction (Sweden) [more …]

Budget  114 588 Euro

Tidsperiod 2 år.

Link to project site

”1. Promoting the acquisition of skills and competences

The project addresses students in higher secondary education focusing on the MINT subject and develops an innovative, studentcentered pproach to strengthen the learning success and the learning outcomes, especially in science (subjects). The developed Open Online Distance Learning with a special focus on student’s needs provide effective and innovative teaching (by implementing an innovative “reversed pedagogical approach”) and assessment (by implementing a new self-evaluation method to validate and assess the learning outcomes, the so-called Mandala self-evaluation).

2. Open and innovative practices in a digital era

Open and innovative practices are a core objective in the project and focus on Open Online Distance Learning and the intensive use of ICT to strengthen the digital competences of both students and teachers. The intensive use of digital competences in this project combined with the proposed pedagogical approach in combination with Open Educational Resources provide a modern approach to teaching in the digital area. This is supported by the intensive use of multimedia based material in teaching. The VVT-Box project will create innovative methods and pedagogical approaches and develop learning materials and tools that make intensively use of Information and Communication Technologies (ICTs) in education (Addressing ITC as one of the key competences defined by the European Commission). The project creates Open Educational Resources, which ensure an innovative access to education. The focus on Open Online Distance Learning as well as innovative evaluation methods combined with an appropriate quality enhancement framework provides learning at highest level. Furthermore, the project is spreading the utilisation of open and innovative education and training. That covers work methods in the same way as the project provides resources for educators and learners at various levels. The complementary consortium built from schools, a University and a teacher trainings institution includes supporting synergies between education, research and innovation activities, the digitisation of quality learning content and promoting the use of ICT as a driver for systemic change to increase the quality and relevance of education and training. The project results strengthen the acquisition of digital competences in both target groups (teachers as well as students).

3. Supporting schools to tackle early school leaving (ESL) and disadvantage

The schools follow an innovative concept to keep students motivated to finish school and to terminate their basic education. A special focus is put on the so-called MINT subjects, mainly on traditional science subjects (Physics, Biology, …). From the experience of the participating schools, especially in these subjects difficulties arise in the learning success. Students often get demotivated by missing success – especially in science (and language) subjects and finally drop school. The use of Open Online Distance learning based on using a technology enhanced learning including multimedia content can motivate the students. The special developed “reversed pedagogical approach” addressing specifically the needs, desires and behaviour of students is an innovative approach to decrease the early school leaving rate. The VTT-Box project offers the proven diversity of learners new chanced, help the disadvantaged students by promoting an individual learning pace as well as a modern multimedia based learning. This strategy is a must in the participating schools due to their student’s profile (students with migration background or different mother tongue) and are in line with priority. Here the consortium will focus on students to support then (by Open Online Distance Learning) from the lowest to the highest end of the academic spectrum, including children with a migrant background who might face specific (e.g. linguistic) challenges.”

Share This