NY

How seniors learn digital skills in the Nordics and Baltic –The Swedish Perspectives

Invitation to Online Conference 27-28th Januari 2021             Conference hosted by Swedish Association for Distance Education Name of project:  How seniors learn digital skills in the Nordics and Baltic Project number:  NPAD-2020/10169...

Lärcentrum för studier i hela landet

I regeringens budget för 2021 satsas extra mycket pengar på lärcentrum. Det gör att människor i hela landet enklare kan studera på distans och få stöd i sina studier. Totalt handlar det om 90 miljoner som satsas på lärcentrum i år. På regeringens hemsida kan du läsa...

Extroverta trivs bättre med hemarbete än introverta

Det som spelar störst roll för hur man trivs med att arbeta hemifrån är ens personlighetsdrag. Extroverta personer trivs bättre än introverta enligt en rapport om distansarbete. Läs mer här Drygt 500 svenskar svarade på ett 60-tal frågor kring sina förutsättningar och...

Innovating Pedagogy 2021

Den nionde rapport, producerad av forskare vid Open University's Institute of Education Technology, UK i samarbete med kollegor från Lab of Artificial Intelligence and Human Languages / Institute of Online Education vid Peking Foreign Studies University, föreslår tio...

Distansundervisning inom gymnasieskolan fortsätter

Folkhälsomyndigheten rekommenderar att landets gymnasieskolor fortsätter med fjärr- eller distansundervisning till och med den 24 januari 2021 skriver man i ett pressmeddelande idag den 7 januari. Läs mer här: Folkhälsomyndigheten vill understryka vikten av att...

God Jul och Gott nytt år från SVERD

God Jul och Gott nytt år från SVERD. Det har varit ett speciellt år med pandemin men alla har satt distansutbildning, distansarbete och distansmöten i centrum vilket är bra för Svenska Riksorganisationen för Distansutbildning. Tack alla distansutbildare som är...

Lärande och undervisning efter pandemin – en blick in i framtiden

Den 17 december genomfördes det sista webbinariet inom projektet Distansstöd. Där lyftes blicken från de akuta utmaningarna, för att blicka framåt och diskutera dels hur pandemin på ett övergripande plan kommer att leda till en ny syn på lärande och utbildning, dels...

Svenskarna och internet 2020

Årets upplaga av Svenskarna och internet  från Internetstiftelsen släpptes idag den 15 december kl 9.00, 2020. Få reda på hur våra digitala vanor och användningen av digitala tjänster har förändrats under coronapandemin. Läs mer här och ta del av presentationen...

Mälardalens högskola blir universitet

Matilda Ernkrans (S), minister för högre utbildning och forskning, gav beskedet om att MDH blir ett universitet. Foto: TT/SVT Idag meddelade Matilda Ernkrans (S), minister för högre utbildning och forskning, vid en digital presskonferens att Mälardalens högskola blir...

OEB2020

OEB Global 2020 hölls virtuellt precis som de flesta andra konferenser både nationellt och internationellt  under 2020. OEB Global ör en av de största konferenserna inom området e-lärande, online utbildning, digitala transformation  och teknologisk utveckling. Läs mer...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

EU projekt TIBL-Technical Innovation in Blended Learning

SVERD är partner i två nya EU projekt.De två projekten är TIBL och VTT_box. Båda är inom Cooperation for innovation and the exchange of good practice., där syftet är innovation inom berörda områden. TIBL är inom Strategic Partnerships for vocational education and training (VET), medan VTT-Box är inom Strategic Partnerships for school education. Båda projekten är två-åriga 2017-2019.

EU kommissionen

TIBL- TECHNICAL INNOVATION IN BLENDED LEARNING

Koordinator är FUNDACIÓN ESCUELAS PROFESIONALES DE LA SAGRADA FAMILIA, Spanien

Partners

  • The applicant SAFA Coordinator ( Seville) is an important Spanish school foundation focusing on school and vocational education, Coordinator Carlos Guerrero Herrero Dirección Central SAFA Departamento de Formación Profesional C/Trajano, 35A  41002 Sevilla Tel. 954378690 www.safa.edu
  • EFQBL is a VET and trainers education organisation Austria Wiener Neustadt,
  • DigiLab from the University La Sapienza  Rome Italy
  • University of Aveiro south of Porto Portugal are specialised in innovation in technology enhanced training and the related pedagogy.
  • Swedish Association Distance Education SADE is a specialist in Distance Learning and quality enhancement frameworks. Budget 139 221  EUROTidperiod 2 år

1. Enhancing access to training and qualifications for all
The TIBL Project addresses the chances for trainees to get better training supplying them with relevant and high-quality competences (skills, knowledge) for their professional life, especially to keep the employability. The project develops modern technology enhanced training which can be work-place based as well as traditional self-paced training. The project implements courses using the potential of innovative and active pedagogies such as collaborative methods (usual in Blended Learning) and a heutagogical approach putting the learner in the center of the learning. This will be enabled synergies between education, research and innovation activities, like the cooperation of a VET school with a VET training organisation supported by two of the top European Universities and the involvement of an association specialized in Distance Learning and quality assurance (and enhancement).
2. Open and innovative practices in a digital era
Blended Learning means the intensive use of technical equipment, of ICT and Online Distance Learning. These practices are typical for learning in the digital era. The use of the complete variety of available devices (tablets, smartphones, handheld computers, netbooks, notebooks etc) mirror the current technical oriented society and promotes a promising approach to modern digital based training. The promoting the use of ICT with a view to increasing the quality and relevance of education at all levels is always in the
background of all project’s activities. The project is a response to the digital revolution by increasing (and using) digital competences at all levels of learning, including non-formal and informal VET education. This also gives the project an enormous transfer potential to other educational fields. The providing of the project’s outputs as OER is a contribution to Open Education.
3. Introducing systematic approaches to, and opportunities for, the initial and continuous professional development of VET teachers, trainers and mentors in both school and work-based settings.
The project develops innovative and technology based training methods which are also an innovation for trainers (and all kinds of organisations involved in education and training). The project addresses mainly the continuous professional development of VET teachers and trainers (as mentioned in school as well
as in work-based settings in SMEs). The developed software (Trainer’s Toolbox) and the MOOC enable trainers easily to use the TIBL tools and practices in their training and to supply best the trainees.”

The project, which is funded by the European Commission with 139,221 euros, will last two school years, ending in September 2019. Its objectives focus on improving the quality of blended training, in which sessions are combined face with online work through training materials adapted to any type of digital device.

See link about the project in english

TIBL Project website

mapa_proyecto_TIBL

Share This