NY

Regeringen vill införa obligatorisk språkförskola

Regeringen och Sverigedemokraterna vill införa obligatorisk språkförskola och tillsätter därför inom kort en utredning. Det är barn som inte har svenska som språk hemma och bedöms behöva mer språkträning ska vara målgruppen för språkförskolan. Regeringen vill också...

Agile2Vet Multiplier Event by Sverd 25/4 Harnosand Sweden

_ SVERD was hosting a Multiplier Event for the Agile2Vet project at Engstroms Restaurang Thursday 2024-04-25 time CET 17.00-19.00 AGILE 2 VET – Abilitating Digital Learning to innovate VET sector” 2022-2023.  Erasmus+1 KA220 – 2021-1-IT01-KA220-VET-000033037  is a...

Nationell yrkesutbildning -ny form av utbildning för vuxna på gymnasial nivå

För att stärka kompetensförsörjningen och möta företagens kompetensbehov har regeringen tagit initiativ till en pilotverksamhet med en ny form av yrkesutbildning för vuxna på gymnasial nivå. Utbildningsformen nationell yrkesutbildning har sin utgångspunkt i den modell...

Kommuner efterlyser statlig finansiering av decentraliserade högskolemiljöer

Flera kommuner vittnar om att decentraliserade högskolemiljöer har ökat utbildningsnivån bland dess invånare. Nu behövs ett nytt statligt finansieringssystem för att nå ut ännu bredare, menar ledarna för samverkansnätverket Nya vägar. Vid ett seminarium den 12/4 i...

Liberalerna vill återreglera skolan:

På tisdagen presenterade Liberalerna en ny inriktning för skolpolitiken som partiet ska gå till val på 2026. Partiet vill göra rent hus med idéerna bakom friskolereformen, kommunaliseringen och målstyrningen. Liberalerna vill återgå till en mer regelstyrd skola så som...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Projektet VTT-BOX presenteras på SVERDs multiplier event VTT och TIBL och den årliga höstkonferensen 12-13 september 2019

Projektet VTT-BOX presenteras på SVERDs multiplier event VTT och TIBL och den årliga höstkonferensen 12-13 september 2019.

Under konferensen finns det möjlighet att testea de produkter som är utvecklade inom projektet, MOOC o VTT Toolbox.

Projektet syftar till att skapa en speciell virtuell verktygslåda för lärare som ett sofistikerat verktyg för att utveckla Open Online Distance Learning (OODL) -kurser vilket betyder öppen, online, flexibel och teknikförbättrad utbildning (OOFAT). Spridningenav partnerna säkerställer nödvändiga kompetenser, värderingar, färdigheter och kunskaper för att utveckla en innovativ strategi för OODL. Projektet använder ett strategiskt samarbete mellan formella och icke-formella / informella utbildningsleverantörer som använder IKT-baserad undervisning och förbättring av digital integration i lärande. Produkterna utvecklade inom projektet kommer att förbättra lärarnas professionella utveckling samt att stödja elevernas förvärv av värderingar, färdigheter och kompetens.

Projektet startade 1 oktober 2017 och slutar i september 2019. Ca 1450 elever, lärare, beslutsfattare, forskare och andra intressenter är involverade i projektet.

De 5  partneren i konsortiet är väl spridda i Europa:

  • The Colegio Internacional Costa Adeje, a traditional grammar school, is the project’s coordinator.
  • University of Crete, GR (specialised in innovative education) will focus on supporting students‘ acquisition of skills and competences,
  • EBI/EIE (AT) is a teacher training institution with experienced in Distance Learning impacts in enhancing teachers’ professional development and in OODL
  • The I.T.E VITTORIO VENETO (IT) and
  • Colegio Internacional Costa Adeje (ES) are two high schools (offering a multicultural background) with different orientation in teaching and experienced in eLearning and modern teaching methods.
  • The Swedish Association for Distance Education (SADE) has
    a special focus on OODL and OOFAT and provides experience in quality enhancement systems.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This