NY

Agile2Vet Multiplier Event by Sverd 25/4 Harnosand Sweden

SVERD was hosting a Multiplier Event for the Agile2Vet project at Engstroms Restaurang Thursday 2024-04-25 time CET 17.00-19.00 Agile2Vet is a ERASMUS+ project “AGILE 2 VET – Abilitating Digital Learning to innovate VET sector” 2022-2023. Erasmus+1 KA220 –...

Nationell yrkesutbildning -ny form av utbildning för vuxna på gymnasial nivå

För att stärka kompetensförsörjningen och möta företagens kompetensbehov har regeringen tagit initiativ till en pilotverksamhet med en ny form av yrkesutbildning för vuxna på gymnasial nivå. Utbildningsformen nationell yrkesutbildning har sin utgångspunkt i den modell...

Kommuner efterlyser statlig finansiering av decentraliserade högskolemiljöer

Flera kommuner vittnar om att decentraliserade högskolemiljöer har ökat utbildningsnivån bland dess invånare. Nu behövs ett nytt statligt finansieringssystem för att nå ut ännu bredare, menar ledarna för samverkansnätverket Nya vägar. Vid ett seminarium den 12/4 i...

Liberalerna vill återreglera skolan:

På tisdagen presenterade Liberalerna en ny inriktning för skolpolitiken som partiet ska gå till val på 2026. Partiet vill göra rent hus med idéerna bakom friskolereformen, kommunaliseringen och målstyrningen. Liberalerna vill återgå till en mer regelstyrd skola så som...

Nytt avtal klart för fackföreningen Sveriges Lärare inom kommuner och regioner – HÖK 24

Nytt avtal är klart från idag 17 april för Sveriges Lärare inom kommuner och regioner - HÖK 24 Sveriges Lärare har tecknat kollektivavtal med arbetsgivarorganisationerna Sveriges kommuner och regioner (SKR) och Sobona. Avtalsperiod – Ett år. 2024-04-01 till och med...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

When education moves home: implications for students, academics, administrators, and education leaders

EDEN Webinar idag Måndag 6 April, 2020, 17:00 CET med SVERDs V Ordförande Ebba Ossiannilsson. Läs mer här

When education moves home: implications for students, academics, administrators, and education leaders

With the escalation of Covid-19, educators around the world are encouraged to move to online and distance learning as schools and universities are forced to physically close campuses (buildings). Most governments around the world have temporarily closed educational institutions in order to contain the spread of the COVID -19 pandemic. UNESCO estimates that more than 850 million children and young people – about 80% of the global student population – have had to stay away from schools and universities due to pandemic COVID 19. Nationwide closures are in effect in some 110 countries and local closures in many others. This means more than doubling the number of students prevented from attending educational institutions, and a further increase is expected during this Covid 19 pandemic.

From one day to the next, teachers around the world have found themselves managing virtual classrooms, communicating with their students over social media platforms and learning by doing as they provide education from a distance to over 1.5 billion students affected by school closures due to the Covid-19 pandemic. So when education moves home, what are the implications for students, academics, administrators, and education leaders

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This