NY

Regeringens nya digitaliseringsstrategi för 2025-2030 är lanserad

Området digital kompetens har som mål: ”Sverige ska stärka bas-, bredd- och spetskompetensen hos medborgare med syfte att öka den digitala inkluderingen, öka användningen av ny teknik på arbetsplatsen samt förbättra innovations- och konkurrenskraften.” Civilminister...

En särskild ersättningsmodell för utbildning gällande omställning och vidareutbildning för yrkesverksamma

Promemorian innehåller ett förslag till en särskild ersättningsmodell för universitet och högskolor gällande utbildning för omställning och vidareutbildning för yrkesverksamma. En utredare har biträtt Regeringskansliet (Utbildningsdepartementet) med att lämna förslag...

Höga betyg räcker inte alltid i ungas övergång till högre studier

Höga betyg och en stark studiemotivation är ingen garanti för en lyckad övergång till högre studier. Istället är tillgången till stöttande nätverk – eller bristen på det – en viktig faktor, visar en studie. Forskare från Stockholms universitet har följt 52...

AI har förändrat skolundervisningen

AI har förändrat skolundervisningen. När DN frågade gymnasieelever om hur Chat GPT kan användas för att fuska nämndes en rad olika metoder. – Man får be den att skriva som en 16-åring, säger en elev på samhällsprogrammet. Läs mer här:...

Här är årets spaningar från Voister CIO Analytics 2025

Säkerhet står fortsatt i fokus samtidigt som it-beslutsfattare mer än tidigare behöver ha ett helikopterseende: Nya regelverk ska efterlevas, verksamheter ska vara robusta trots snabba svängningar i omvärlden och nästa kliv måste tas i den digitala transformationen...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Varför finns du i sociala medier?

Att använda sociala medier är i dag en självklarhet för många – både privatpersoner och företag. För många är det dock oklart varför, i vilka medier och med vilka mål. Att kommunicera och marknadsföra sig i sociala medier kräver både strategi och engagerande innehåll.

I Content Marketing Associations nya rapport ”The Role Of Social In Content Marketing” skriver Irja Howie från EnVeritas Group om vikten av att ha en strategi för hur man använder content marketing och sociala medier. ”Det finns bara en sak som är värre än att inte finnas på sociala medier, och det är att vara inaktiv på sociala medier”, skriver hon. För företag är det en sanning som kan vara kostsam att tumma på. Slutsatsen är att sociala medier kräver content marketing och en tydlig strategi. Läs hela artikeln i SPOON här

Som vanligt är det Elefantbarnets fem frågor man bör ställa sig:

  1. Vem är min målgrupp?
  2. Vad är mina mål?
  3. Vad och när vill jag kommunicera?
  4. Vilka resurser har jag?
  5. Hur ska jg utvärdera, följa upp och anlaysera?

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This