NY

KTH satsar på att erbjuda tekniskt basår på lärcentra med flexibla metoder

KTH satsar nu på att erbjuda tekniskt basår på lärcentra i Norrtälje, Nynäshamn och Södertälje. – Det här ett led i vårt fortsatta engagemang i regionen. Det är ett sätt att erbjuda ett mer dynamiskt och modernt utbildningsutbud så att fler får tillgång till våra...

Regeringens nya digitaliseringsstrategi för 2025-2030 är lanserad

Området digital kompetens har som mål: ”Sverige ska stärka bas-, bredd- och spetskompetensen hos medborgare med syfte att öka den digitala inkluderingen, öka användningen av ny teknik på arbetsplatsen samt förbättra innovations- och konkurrenskraften.” Civilminister...

En särskild ersättningsmodell för utbildning gällande omställning och vidareutbildning för yrkesverksamma

Promemorian innehåller ett förslag till en särskild ersättningsmodell för universitet och högskolor gällande utbildning för omställning och vidareutbildning för yrkesverksamma. En utredare har biträtt Regeringskansliet (Utbildningsdepartementet) med att lämna förslag...

Höga betyg räcker inte alltid i ungas övergång till högre studier

Höga betyg och en stark studiemotivation är ingen garanti för en lyckad övergång till högre studier. Istället är tillgången till stöttande nätverk – eller bristen på det – en viktig faktor, visar en studie. Forskare från Stockholms universitet har följt 52...

AI har förändrat skolundervisningen

AI har förändrat skolundervisningen. När DN frågade gymnasieelever om hur Chat GPT kan användas för att fuska nämndes en rad olika metoder. – Man får be den att skriva som en 16-åring, säger en elev på samhällsprogrammet. Läs mer här:...
Sverd Logo

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

ICDE Blended Learning. The State of Nation

 

Under ICDEs världskonferens  the 27TH ICDE World Conference, 16-19 October 2017, Toronto, Canada, lanserades  den tredje av en serie i ICDE Insight Papers Series. 

Blended learning ICDE

 

”Ebba Ossiannilsson, author of the ICDE Insight Paper provides an overview of what readers can expect from this publication. 

This ICDE Insight Paper on blended learning, state of the nation, targets a broad audience, especially practitioners, policy makers and leaders. It provides awareness, inspiration, insights, and dialogues into blended learning and the current debates. The report explains that blended learning is based on a pedagogical approach rather than on technology.”

Blended learning involves people as learners, teachers, administrators, technicians, leaders, and managers with a variety of aspirations and ambitions. Clearly, there is a renewed focus on quality, and the blended learning approach is worthy of consideration.

What is Blended Learning?

Numerous definitions have emerged during the last 20 years, demonstrating the wide-ranging nature of the concept, its socio-cultural influences, and its flexible interpretations. Blended learning is part of the innovative transformation of education in the 21st century.

Ladda ner rapporten här
Läs ICDE Blogposten om Blended learning här

Ebba picContributed by: Ebba Ossiannilsson, Vice President of the Swedish Association for Distance Education, Vice President of the Swedish Association for e-competence, ICDE OER Advocacy Committee, ICDE Quality Network, ICDE_ON_BOLDIC, EDEN EC, EDEN Fellow, EDEN SIG on TEL Quality Enhancement, Open Education Europa Fellow and Ambassador.

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This