NY

Vuxenutbildningens dag i Almedalen onsdag 26 juni-2024

Vuxenutbildning i samverkan (VIS) laddar för fullt inför årets Almedalsvecka och anordnar en öppen mötesplats i samband med ”Vuxenutbildningens dag” – onsdag den 26 juni i sal E31 på Campus Gotland i Visby. ViS har även i år en bred representation under hela...

Det ska bli enklare att komma in på yrkesgymnasiet

Det ska bli enklare att komma in på yrkesgymnasiet, menar Produktivitetskommissionen, med anledning av att 15 procent av eleverna i årskurs 9 aldrig når behörighet. Finansminister Elisabeth Svantesson (M) har tillsatt kommissionen för att se över hur svensk...

Färre fristående kurser skulle försämra lärares kompetensutveckling

Utbildningsminister Mats Persson (L) har lagt ett förslag om att färre ska läsa fristående kurser. Fackföreningen Sveriges Lärare är dock emot detta förslag. De menar att inom läraryrket finns det en aspekt som gör att ett rikt utbud av fristående kurser är särskilt...

Regeringen vill införa obligatorisk språkförskola

Regeringen och Sverigedemokraterna vill införa obligatorisk språkförskola och tillsätter därför inom kort en utredning. Det är barn som inte har svenska som språk hemma och bedöms behöva mer språkträning ska vara målgruppen för språkförskolan. Regeringen vill också...

Agile2Vet Multiplier Event by Sverd 25/4 Harnosand Sweden

_ SVERD was hosting a Multiplier Event for the Agile2Vet project at Engstroms Restaurang Thursday 2024-04-25 time CET 17.00-19.00 AGILE 2 VET – Abilitating Digital Learning to innovate VET sector” 2022-2023.  Erasmus+1 KA220 – 2021-1-IT01-KA220-VET-000033037  is a...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Elevenkät om att studera på distans

Ifous leder forsknings- och utvecklingsprogrammet DigiLi: Digitala lärmiljöer – Likvärdig utbildning med fjärr- och distansutbildning. Inom programmet arbetar vi tillsammans med forskare och åtta skolhuvudmän för att utforska undervisning som sker via fjärrlänk och på distans. I och med rådande situation, med Covid-19-smittspridningen, och att gymnasieskolan och vuxenutbildningen har stängt och övergått till distansundervisning vill vi ta reda på hur gymnasieelever och vuxenstuderande upplever detta. Syftet är att ta reda på hur gymnasieelever/studenterna uppfattar att studera “som vanligt” jämfört med att studera på distans. Detta för att öka kunskapen om hur klimatet, såväl klassrummet som på distans, uppfattas av eleverna utifrån de två skilda sätten att studera.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This