NY

Ett högskolepedagogiskt lyft ska stärka pedagogiken inom högskolan

Ulf Sandström och Ebba Ossiannilsson deltog från SVERD på ett uppstartsmöte med UHR om Regeringsinitiativet Ett högskolepedagogiskt lyft ska stärka pedagogiken inom högskolan Högskoleutbildningar av hög kvalitet är en förutsättning för framtidens jobb och en stark...

Pandemin ger avtryck i UHR:s svensk-engelska ordbok

Att coronapandemin var påtaglig i samhället förra året märks även i UHR:s svensk-engelska ordbok. Digital tentamen, distanstentamen och tentamen på annan ort är exempel på nya termer i ordboken. Läs mer här – I arbetet med ordboken valde vi att ha fokus på begrepp...

EDEN Digital Learning Europe

Sedan Brexit etablerades EDEN Digital Learning Europe , med säte i Tallin Estonia och fortfarande med Sekretariatet i Budapest i Ungern. Den nya Styrelsen är som nedan med Josep M Duart som President från UOC, Spanien. EDEN UK kommer finans kvar iallafall under en...

Högskola skapar digital tvilling

Högskolan i Gävle skannar samtliga sina byggnader för att skapa en så kallad digital tvilling av campus. Målet är att lokalerna ska kunna utnyttjas smartare. Högskolan i Gävle skannar samtliga sina byggnader för att skapa en så kallad digital tvilling av campus. Målet...

ICDE Leadership Summit 2022

ICDE Leadership Summit är live denna veckan 20-21 januari 2022. SVERDs V Ordförande Ebba Ossiannilsson är en av talarna i session 3 om Innovative leadership for Open Education: the benefits of open access, open source, open science and open educational resources (OER)...

Champions of Reimagined Assessment

Through my international work and in this case with OE4BW (Open Education 4 a Better World) I was a mentor in 2021 for Eliana Elkhoury, Athabasca University, CA, and her work with alternative assessment. She is now looking for international partners / Champions, see...

Digital pressträff med utbildningsministern och UKÄ den 11 januari 2022

I dag, tisdag den 11 januari, håller utbildningsminister Anna Ekström en digital pressträff om åtgärder inom högskoleområdet kopplade till covid-19-pandemin. Medverkar gör även Anders Söderholm, generaldirektör för Universitetskanslersämbetet (UKÄ). Tid: 11 januari...

2022 Education Trends That Might Excite You

Världshändelser under de senaste två åren har drivit fram förändringar i pedagogisk praxis som aldrig förr. Teknikintegration är på den högsta nivån någonsin, och alla arbetar hårt för att avgöra hur eleverna verkligen lär sig bäst – och hur vi kan försäkra oss om att...

God jul och gott nytt år från SVERD!

SVERD har verkligen hamnat i fokus och vi har fler fina framgångar under 2021 med lyckad Vårkonferens 12 mars , bra Höstkonferens 24 september och 4 välbesökta Webinarier med Digital Skills Nordplus projekt. Vi har god representation i fler viktiga nätverk som UHR...

EDEN Annual Conference 2022

  Uppdraget för EDEN är att maximera potentialen att utbyta akademisk och yrkeserfarenhet, att främja effektiv navigering på fältet och förbättra kvaliteten och djupet på information som är tillgänglig för de berörda sektorerna. EDEN Digital Learning Europe (EDEN...

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Talare vid SVERDs höstkonferens: Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr.  Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey

Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr.  Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey är talare på SVERDs höstkonferens den 18 september 2020 (online). Sessionen hålls på engelska.

Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr. Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey is the speaker at SADE’s autumn conference on 18 September 2020 (online). The session is held in English.

Aras Bozkurt, initierade och var forskningsledare för den globala forskningsstudien under pandemin våren 2020 A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis

Aras Bozkurt initiated and was the research leader for the global research study during the pandemic in the spring of 2020 A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis

Forskningsstudien tog sin början mitt under pågående pandemi och vad som händer inom utbildningssektorn och studenters/elevers lärande under pågående pandemi och många av världens utbildningsorganisationer stängde sina byggnader och merparten av undervisningen övergick till distansutbildning. Drygt 35 forskare från hela världen (från drygt 60% av världens länder) deltog i forskningsstudien som kort efter (ca 1 månad) publicerade i Asian Journal of Distance Education. Ebba Ossiannilsson, Professor, Dr. Oberoende expert, forskare,  kvalitetsutvärderare och utredare, SVERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE deltog för Sverige.  Aras Bozkurt berättar om forskningsstudiens tillkomst, process och resultat.

The research study began in the middle of the ongoing pandemic and what is happening in the education sector and students ’/ students’ learning during the ongoing pandemic and many of the world’s educational organizations closed their buildings and most of the teaching was transferred to distance education. More than 35 researchers from all over the world (from more than 60% of the world’s countries) participated in the research study which shortly after (about 1 month) was published in the Asian Journal of Distance Education. Ebba Ossiannilsson,Professor, Dr. Independent expert, researcher, quality evaluator and investigator,SVERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE  participated for Sweden. Aras Bozkurt  talks about the research study’s origins, process and results.

Abstract

Uncertain times require prompt reflexes to survive and this study is a collaborative reflex to better understand uncertainty and navigate through it. The Coronavirus (Covid-19) pandemic hit hard and interrupted many dimensions of our lives, particularly education. As a response to interruption of education due to the Covid-19 pandemic, this study is a collaborative reaction that narrates the overall view, reflections from the K12 and higher educational landscape, lessons learned and suggestions from a total of 31 countries across the world with a representation of 62.7% of the whole world population. In addition to the value of each case by country, the synthesis of this research suggests that the current practices can be defined as emergency remote education and this practice is different from planned practices such as distance education, online learning or other derivations. Above all, this study points out how social injustice, inequity and the digital divide have been exacerbated during the pandemic and need unique and targeted measures if they are to be addressed. While there are support communities and mechanisms, parents are overburdened between regular daily/professional duties and emerging educational roles, and all parties are experiencing trauma, psychological pressure and anxiety to various degrees, which necessitates a pedagogy of care, affection and empathy. In terms of educational processes, the interruption of education signifies the importance of openness in education and highlights issues that should be taken into consideration such as using alternative assessment and evaluation methods as well as concerns about surveillance, ethics, and data privacy resulting from nearly exclusive dependency on online solutions.

Ebba Ossiannilsson, Professor, Dr. Oberoende expert, forskare,  kvalitetsutvärderare och utredare, SVERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE och Aras Bozkurt, Assoc. Professor, Dr.  Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey är Editors för Sustainability, Special Issue om The Futures of Education in the Global Context: Sustainable Distance Education. Deadline för Submission 28 February 2021.

Ebba Ossiannilsson Professor, Dr. Independent expert, researcher, quality evaluator and investigator, VERD, SIS, ISO, EDEN, ICDE and as Bozkurt,  Assoc. Professor, Dr. Anadolu University, Open Education Faculty, Eskişehir, Turkey are Editors for Sustainability, Special Issue on The Futures of Education in the Global Context: Sustainable Distance Education. Deadline for Submission 28 February 2021.

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This