NY

Anmälan till högskolekonferensen NU2024 i Umeå den 17—19 juni är öppen.

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

SVERD med i programmet för NU 2024 – Livslångt lärande för yrkesverksamma i alla delar av landet

Programmet till högskolepedagogiska konferensen NU2024.se "Högre utbildning i och för förändring" är klart. Det erbjuder ett imponerande utbud med en blandning av muntliga presentationer, rundabordssamtal, workshops och posters är fördelade över konferensens teman:...

Yrkeshögskolan erbjuder 463 olika utbildningar på distans

YH-program Apotekstekniker, Medicinsk vårdadministratör, Certifierad kyl och värmepumpstekniker och andra yrken finns på listan över möjliga distansutbildningar att söka inom Yrkeshögskolan . Se länk:...

Ny rapport: Friskoleelever klarar högskolan sämre

Friskoleelever presterar sämre på högskolan. Det visar en ny rapport från Universitetskanslersämbetet och Skolverket. Detta trots att friskoleeleverna gått ut med ungefär samma gymnasiebetyg som elever från kommunala skolor. Intressant är att rapporten kommit fram...

Granskningen av vuxenutbildningen ska växlas upp

Skolinspektionen ska utveckla sin granskning av den kommunala vuxenutbildningen, enligt ett regeringsuppdrag. Läs mer här om granskningar som Skolinspektionen hittills arbetat med....

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

The 2018 OpenupEd Trend Report on MOOCs – EADTU

MOOC, och öppen utbildning i allmänhet, ger nya möjligheter till lärande för miljontals människor. Investeringar i och upptag av MOOCs är allt viktigare över hela världen. EADTUs 2018 OpenupEd Trend Report on MOOC 
presenterar de senaste innovationerna och utvecklingenav MOOCs ur ett europeiskt perspektiv. Totalt bidrog 
19 experter från 12 olika europeiska organisationer till rapporten.

We certainly believe this first OpenupEd trend report will be an inspiration for many to further use MOOCs and start cooperation and sharing of expertise with other (European) MOOC providers and possibly connect with the European MOOC Consortium (EMC), of the main European MOOC platforms (FutureLearn, FUN, MiríadaX, EduOpen and OpenupEd).

Läs mer här

 

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This