Nya situationer för undervisning och lärande skapar nya behov av läroformer.

De nya möjligheter som erbjuds inom webbaserat flexibelt lärande kan förbättra kvaliteten på lärande och ge nya erfarenhet till universitetens campusprogram.

Man kan nå ut till nya målgrupper utanför campus och erbjuda fritt tillgängliga kurser nationellt eller internationellt
via internet.

Det kan förbättra institutionens kvalitet, synlighet och rykte.

Detta är en rapport från expertpoolerna i EMPOWER-programmet som inrättats av EADTU för att täcka
de senaste trenderna och utvecklingen när det gäller nya läroformer.

Läs mer här

http://empower.eadtu.eu/images/report/The_Envisioning_Report_for_Empowering_Universities_1st_edition_2017.pdf

 

Categories: Uncategorized

Populära inlägg

4. Fria upphovsrätt

Fria upphovsrättslicenser - underlättar kunskapsdelning och lärande.  (ladda ned pdf) Ebba ...

6. Öppna digitala l

Lennart Lundberg Lärare, ingenjör och flexibel utbildningssamordnare            Den här artikeln ger dig ...

1. Ordförande har o

Välkommen till SVERDnytt nr 3-2015 det digitala nyhetsbrevet från Svenska ...

/

2. Låt studenterna

Ebba Ossiannilsson Lunds universitet Alastair Creelman, Linnéuniversitetet OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen Det är ...

4. REKs Tankesmedja

REK – Riksorganisationen för eKompetens INVITATION och PROGRAM för REKs TANKESMEDJA om ...