En majoritet i riksdagen vill införa skriftliga ordningsomdömen för eleverna i skolan.

Forskare varnar dock för att det kan öka på ojämlikheten och att ordningsomdömen missar målet att minska oredan i skolan.

Iden är ogenomtänkt och bygger inte på forskning säger prof. Christian Lundahl vid Örebro Universitet.

Det är otydligt vad man talar om , är det mobilanvändningen hos flertalet eller är det mer utsatta elever med svårare problematik som man vill hjälpa med denna reform?

Vems normer ska avgöra vad som gäller för ett godkänt i ordning ?

Läs mer om intervjun från Skolvärlden med Christian Lundahl här .

Categories: Uncategorized

Populära inlägg

/

SVERDs Höstkonferen

SVERDs höstkonferens äger rum i Stockholm under två dagar 12-13 2019 i ...

4. Fria upphovsrätt

Fria upphovsrättslicenser - underlättar kunskapsdelning och lärande.  (ladda ned pdf) Ebba ...

1. Ordförande har o

Välkommen till SVERDnytt nr 3-2015 det digitala nyhetsbrevet från Svenska ...

/

Inbjudan till SVERDs

Inbjudan till SVERDs Höstkonferens -2016 “Innovativt, kommunikativt & omformat lärande.” Fredag den ...

4. REKs Tankesmedja

REK – Riksorganisationen för eKompetens INVITATION och PROGRAM för REKs TANKESMEDJA om ...