Under 2000-talet har Högskolans distansutbildningsvolym fördubblats i Sverige – från 20 000 till 40 000 helårsstudenter. I Sverige såväl som i övriga västvärlden fortsätter andelen studenter i distansutbildning att öka – och det är framför allt den nätbaserade högskoleutbildningen som ökar.
Elärande har blivit en viktig inkomstkälla för universiteten i väst. Men den största ökningen ser vi i Kina och Afrika, där utbildningsbehoven är enorma. Läs mer i KTH rapporten nedan.

http://www.kth.se/polopoly_fs/1.155684!/Menu/general/column-content/attachment/benchmarkinkbilagorfinal.pdf

Categories: Uncategorized


Populära inlägg

4. Fria upphovsrätt

Fria upphovsrättslicenser - underlättar kunskapsdelning och lärande.  (ladda ned pdf) Ebba ...

6. Öppna digitala l

Lennart Lundberg Lärare, ingenjör och flexibel utbildningssamordnare            Den här artikeln ger dig ...

4. REKs Tankesmedja

REK – Riksorganisationen för eKompetens INVITATION och PROGRAM för REKs TANKESMEDJA om ...

1. Ordförande har o

Välkommen till SVERDnytt nr 3-2015 det digitala nyhetsbrevet från Svenska ...

/

Inbjudan till SVERDs

Inbjudan till SVERDs Höstkonferens -2016 “Innovativt, kommunikativt & omformat lärande.” Fredag den ...