NY

Anmälan till högskolekonferensen NU2024 i Umeå den 17—19 juni är öppen.

SUHF:s nationella högskolepedagogiska konferens och sveriges största mötesplats för utveckling av högre utbildning som går av stapeln i Umeå den 17—19 juni. Tema : Högre utbildning i och för förändring Nu finns ett praktfullt program publicerat på...

SVERD med i programmet för NU 2024 – Livslångt lärande för yrkesverksamma i alla delar av landet

Programmet till högskolepedagogiska konferensen NU2024.se "Högre utbildning i och för förändring" är klart. Det erbjuder ett imponerande utbud med en blandning av muntliga presentationer, rundabordssamtal, workshops och posters är fördelade över konferensens teman:...

Yrkeshögskolan erbjuder 463 olika utbildningar på distans

YH-program Apotekstekniker, Medicinsk vårdadministratör, Certifierad kyl och värmepumpstekniker och andra yrken finns på listan över möjliga distansutbildningar att söka inom Yrkeshögskolan . Se länk:...

Ny rapport: Friskoleelever klarar högskolan sämre

Friskoleelever presterar sämre på högskolan. Det visar en ny rapport från Universitetskanslersämbetet och Skolverket. Detta trots att friskoleeleverna gått ut med ungefär samma gymnasiebetyg som elever från kommunala skolor. Intressant är att rapporten kommit fram...

Granskningen av vuxenutbildningen ska växlas upp

Skolinspektionen ska utveckla sin granskning av den kommunala vuxenutbildningen, enligt ett regeringsuppdrag. Läs mer här om granskningar som Skolinspektionen hittills arbetat med....

Sverdnytt

E-tidning

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Bli medlem

Skriv upp dig idag

Kvalitetsmodeller för nätbaserad och öppen utbildning

Det handlar om praktiska metoder och rekommendationer för kvalitet inom nätbaserad utbildning.

Denna studie genomfördes på uppdrag av Internationella rådet för öppen undervisning och distansundervisning inom (ICDE) och vänder sig till:

– Institutionella ledare som ansvarar för kvalitet inom nätbaserade kurser inom öppen och flexibel högre utbildning

– Fakulteter som vill ha en överblick över området

– Nya intressenter som vill utveckla kvalitet inom sin nätbaserade kursverksamhet

– Beslutsfattare i regeringar, myndigheter och utbildningsaktörer i det internationella samfundet

– Undersökningen är läsvärd för alla personer som arbetar med att förbättra kvalitet inom öppen och flexibel högre utbildning.

Rapporten är den första globala översikt av kvalitetsmodeller för nätbaserad och öppen utbildning.

Det är en översikt som kommer lägligt och levereras som ett idra till Global Education 2030,  den nya globala utbildnings agenda som ersätter utbildning för alla, EFA.

Forskningsledare på uppdrag av EADTU är Ebba Ossiannilsson, Sverige

Medforskare: Keith Williams, England, Anthony Camilleri, Slovenien och Mark Brown, Irland

Rapporten ska diskuteras vid Unesco Policy Forum Post 2015 i Paris  , juni 2015. Läs mer här

 

Förra

Nästa

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Share This