Det handlar om praktiska metoder och rekommendationer för kvalitet inom nätbaserad utbildning.

Denna studie genomfördes på uppdrag av Internationella rådet för öppen undervisning och distansundervisning inom (ICDE) och vänder sig till:

– Institutionella ledare som ansvarar för kvalitet inom nätbaserade kurser inom öppen och flexibel högre utbildning

– Fakulteter som vill ha en överblick över området

– Nya intressenter som vill utveckla kvalitet inom sin nätbaserade kursverksamhet

– Beslutsfattare i regeringar, myndigheter och utbildningsaktörer i det internationella samfundet

– Undersökningen är läsvärd för alla personer som arbetar med att förbättra kvalitet inom öppen och flexibel högre utbildning.

Rapporten är den första globala översikt av kvalitetsmodeller för nätbaserad och öppen utbildning.

Det är en översikt som kommer lägligt och levereras som ett idra till Global Education 2030,  den nya globala utbildnings agenda som ersätter utbildning för alla, EFA.

Forskningsledare på uppdrag av EADTU är Ebba Ossiannilsson, Sverige

Medforskare: Keith Williams, England, Anthony Camilleri, Slovenien och Mark Brown, Irland

Rapporten ska diskuteras vid Unesco Policy Forum Post 2015 i Paris  , juni 2015. Läs mer här

 

Categories: Uncategorized

Populära inlägg

4. Fria upphovsrätt

Fria upphovsrättslicenser - underlättar kunskapsdelning och lärande.  (ladda ned pdf) Ebba ...

6. Öppna digitala l

Lennart Lundberg Lärare, ingenjör och flexibel utbildningssamordnare            Den här artikeln ger dig ...

1. Ordförande har o

Välkommen till SVERDnytt nr 3-2015 det digitala nyhetsbrevet från Svenska ...

/

2. Låt studenterna

Ebba Ossiannilsson Lunds universitet Alastair Creelman, Linnéuniversitetet OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen Det är ...

4. REKs Tankesmedja

REK – Riksorganisationen för eKompetens INVITATION och PROGRAM för REKs TANKESMEDJA om ...