Innovating Pedagogy 2017

Publicerat av Ebba Ossiannilsson 0 Kommentarer

Denna serie rapporter utforskar nya former av undervisning, lärande och bedömning för en interaktiv värld, för att vägleda lärare och beslutsfattare för produktiv innovation.  Trenderna de förespråkar är

Spaced learning
Learners making science
Open textbooks
Navigating post-truth societies
Intergroup empathy
Immersive learning
Student-led analytics
Big-data inquiry
Learning with internal values
Humanistic knowledge-building communities.

Den här sjätte rapporten, som utarbetats av Open University, UK i samarbete med Lärande i ett nätverk för internationell forskning (I-CORE), föreslår tio innovationer som redan finns som trender,  som dock inte ännu ihaft ett djupt inflytande på utbildningen. Läs hela rapporten här

Categories: Uncategorized

Populära inlägg

4. Fria upphovsrätt

Fria upphovsrättslicenser - underlättar kunskapsdelning och lärande.  (ladda ned pdf) Ebba ...

6. Öppna digitala l

Lennart Lundberg Lärare, ingenjör och flexibel utbildningssamordnare            Den här artikeln ger dig ...

1. Ordförande har o

Välkommen till SVERDnytt nr 3-2015 det digitala nyhetsbrevet från Svenska ...

/

2. Låt studenterna

Ebba Ossiannilsson Lunds universitet Alastair Creelman, Linnéuniversitetet OER, MOOC, spelifiering och badgerörelsen Det är ...

4. REKs Tankesmedja

REK – Riksorganisationen för eKompetens INVITATION och PROGRAM för REKs TANKESMEDJA om ...